Frida lagar mat

För några dagar sen lagade jag broccolipaj.
Det blev riktigt gott, så jag tänkte jag skulle visa hur jag gjorde.
 
 


Jag gjorde pajdeg med mjöl, smör, salt och kesella som jag tryckte ut i en kakform istället för pajform. Jag tycker det är trevligare med en lite högre och smalare paj än en platt och bred.
Jag förgräddade pajskalet i ca 10 minuter.

 
 
 

Koka broccoli. Jag använde helt vanlig fryst broccoli och det gick jättebra.
Glöm inte att salta!
 
 
 

Jag vispade ihop en äggstanning på tre ägg, mjölk och den sista gräddskvätten jag hade
 
 
 

Vitlökssalami i botten...
 
 
 

... på med broccoli...
 
 
 

... smula över ädelost...
 
 
 

... häll över äggstanningen och sätt in i ugnen.
Jag lät min stå i ugnen i kanske 30 minuter, tills den stannat och fått fin färg.
 
 

Klart!
 
 
 
xoxox
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0