Igår

Igår var en sjukt bra dag!
Jag åkte till Everglades och åkte träskbåt och tittade på alligatorer. Vi såg dock bara två små när vi åkte båt, vilket jag var ganska glad för, för jag var rätt rejält rädd. Båtturen tog en halvtimme och sen hade de en informationsshow om krokodiler och andra djur i Everglades och sen fick de som ville hålla i en alligator. En sur liten kille var det. Ja, jag hade också varit sur om ett gäng turister skulle hålla på och lyfta mig och posera med mig på en massa fåniga kort, men i övrigt tror jag att han hade det rätt bra, det verkade vara bra folk som jobbade där.
 
När jag kom hem gick jag och Annika ut och åt mat och drack en öl. Eller, jag drack en öl, eftersom hon är 20 och alltså inte får dricka här. Efter det gick vi hem och satte oss på taket och njöt av livet och rätt som det var dök en norska upp. Vi började prata och sen följde vi med henne ut för att äta. Vi hamnade på en restaurang på vår gata där vi fick gratis shots och jääääättestora drinkar. Det var dessutom happy hour, så vi fick två jäääättestora drinkar. Där satt vi största delen av kvällen och träffade på en man som sade sig vara president Obamas ekonomiska rådgivare. Intressant.
När vi druckit flera liter drinkar gick vi hem och fortsatte dricka öl på takterrassen samtidigt som himlen lystes upp av blixtar, dock utan både åska och regn. Där satt vi till fyra på morgonen innan vi stöp i säng.
 
Idag har jag än en gång gjort misstaget att försöka hetsa mig till en snygg bränna. Allt jag fick var en bränd bränna. Hela baksidan av mina ben har nu bytt färg från likblek till illröd. Bra gjort.
Imorgon ska vi åka på shoppingutflykt till Floridas största outlet-galleria, så då slipper jag i alla fall sola.
 
 
 
Everglades och träskbåt
 
 
Jag och ilsken liten krokodilkille
 
 
Jag och två random krokodilgubbar
 
 
 
En jäääättestor drink
 
 
 
Nu ska vi upp på taket igen!

 
 
xoxox
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0