Projektet

Hej och välkomna till veganbloggen!
 

Jag har ett litet projekt under januari månad - jag ska prova att gå en hel månad utan att konsumera några som helst animaliska produkter, alltså leva som vegan. Detta kommer dock bara gälla maten jag stoppar i mig (jag kommer alltså fortsätta använda läderskor och liknande) och det har ingenting att göra med någonting mer än att jag tycker att det kan vara spännande att prova. Det är också roligt att ha en utmaning med matlagningen, samt att jag måste tänka både en och två gånger innan jag stoppar någonting i munnen. Så, nu är jag igång.
Första dagen i projektet har varit relativt smärtfri, men jag inser hela tiden att man måste tänka väldigt mycket på vad olika saker innehåller. Jag trodde först att jag skulle ge upp runt klockan tio och äta en macka på jobbet, men jag höll mig. Jag drack te och åt nötter. Äh, jag fick ju en apelsin också, så det gick ingen nöd på mig.
Sen blev det lunch och då trodde jag att jag skulle ge upp igen, eftersom kycklingen som serverades luktade otroligt gott, men jag höll mig igen och fick jättegod vego-mat istället. Jag funderar just nu mest på om de steker maten i smör i vår personalmatsal, för om de gör det har jag fuskat ändå, men allt i livet kan man faktiskt inte kontrollera och poängen med det här är inte att jag ska svälta ihjäl.
På vägen hem stannade jag på affären för att köpa mat att laga till middag och insåg efter en ganska kort stund att jag är väldigt nyfiken på vad man kan laga för mat, så jag köpte nästan allt jag kom över och orkade bära hem. Första middagen bestod av vitlöksfrästa frönsaker med bönröra (köpt färdig på burk eftersom jag var nyfiken) och hemgjord hummus. Nu luktar jag vitlök, kan jag lova!
Nu ska jag softa en stund och tänka ut vad jag ska äta imorgon.


xoxox



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0