Lördag, Tulum

Herregud, de här sista dagarna går så snabbt att jag inte hinner med!
Igår var vi ut till mayaruinen vid havet här i Tulum och sen låg vi på stranden resten av dagen innan vi gick ut och firade fredag på stan. Vi drack öl och drinkar och käkade tacos och tillslut hamnade vi på en liten sportbar där ett band spelade. De var rätt bra, så vi stannade där tills de spelat klart och bartendern började bjuda på öl och sen ville killarna i bandet att vi skulle festa med dem istället, så vi hängde med.
Det blev inte mycket festande eftersom jag var så gräsligt hostig, så istället gick vi hem och sov.

På natten fick jag sällskap av en pytteliten katt som tyckte väldigt mycket om mig. Hon somnade på min mage och sen sov hon hos mig hela natten. Supermysigt!

Idag har vi varit i Akumal igen. Hannah var ju inte med sist, så vi tyckte det var en trevlig liten utflykt att göra. Tyvärr försvann solen, så jag snorklade ingenting den här gången, men Hannah såg flera sköldpaddor, rockor och en baracuda.

Ikväll är det visst marknad på andra sidan stan, så vi tänkte gå dit och se om vi kan hitta lite käk och souvenirer.

 

 

 

Leguan
 
 
 
 
En till leguan. Jag tröttnar aldrig på dem, de är supercoola!
 
 
 
 
 
En lurvig och väldigt nyfiken liten vän som blev jättearg om man försökte klappa henom. 
OBS! Det var inte jag som stod för klappandet!
 
 
 
 
Två onödigt glada tjejer
 
 
 
Palm
 
 
 
 
Mina fötter på vår uteplats
 
 
 
 
Vår trädgård 
 
 
 
 
xoxox
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0