Lördag, Tulum

Idag har vi verkligen gjort då lite som möjligt. Vi åt frukost, kollade hur bussarna till Bacalar går och sen tänkte vi dra till stranden, men det blåste så förfärligt, så vi bestämde oss för att sola på taket istället. Lika bra det, för det visade sig ha brutit ut en rätt rejäl brand bland hotellen på stranden idag.

För oss har det varit en bra matdag. Det började med glass mitt på dagen (min andra i Mexiko), sen på kvällen drog vi ner på byn där vi började leta efter nåt trevligt ställe att äta middag. Där stötte vi ihop med en kvinna från vårt hostel som tipsade om att vi borde äta mat i en liten kiosk i en korsning. Någonting som var baserat på majs mes olika fyllning som sedan ångats inuti majsblad. Klart vi skulle prova!
Jag och Jenny satte oss och beställde varsitt knyte och varsin Cola (500 ml) och så räckte jag fram 50 pesos (ca 25 kr) till damen som undrade om jag skulle betala för båda. Det visade sig att allt tillsammans gick loss på hela 48 pesos!

Sen gick vi vidare och tog en drink på happy hour på en bar (40 pesos var, ca 20 spänn) och efter det ville vi prova empanadas från Argentina, vilket vi gjorde för 30 pesos var. Mycket gott!

När vi kom hem hade vi tänkt kolla på en film och bara ta det lugnt, men när vi kom in i vårt rum började vi prata med kvinnan vi mött på stan och hon är verkligen intressant. Hon har rest över hela världen ensam och gör det fortfarande vid 55 års ålder. Hon har varit med om i princip allt och berättade helt otroliga historier för oss hela kvällen. Det var nästan som när man var liten och dagisfröken läste sagor och alla barnen bara satt som små ljus och lyssnade.

Mycket bra dag!

 

 

Bilder kan tyvärr inte laddas upp just nu, så de kommer senare. 

 

 

 

xoxox

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0