Blåsor på fötterna

Jag skule försöka vara sådär fin igår, så jag tänkte att eftersom jag bara skulle gå hemifrån korridoren hem till Maddes lägenhet skulle jag nog klara av att gå i ett par högklackade skor som passade så bra till shortsen jag hade på mig... Skavsåren började kännas av redan i trappan på vägen ut, men när jag gick på plan mark så gick det ganska bra ett tag. Fick lov att stanna och tejpa fötterna efter sisådär fem minuter. Efter ytterligare fem var jag helt halt. Jag var dessutom tvungen att stanna på Konsun och köpa yoghurt och äpplen, så när jag kom hem var mina fötter totalt mörbultade och jag hade fått världens största blåsor på båda hälarna.
Varför är det så svårt att göra bekväma skor?? Förut var det inga problem alls att traska runt i höga klackar och vara fin, men nu går det helt enkelt inte att få tag i ett par klackskor som inte sabbar fötterna totalt! Nej, skotillverkarna har verkligen tappat stinget. Skäms på er!!!

Jag har klippt lugg nu igen. Jättefin! Fast övriga håret ser så tunt ut nu med den här jätteluggen som täcker up näsan halva huvudet... Men det är fint när det är uppsatt. Ska se om jag kan färga det nån dag, jag vill verkligen ha bort de här röda tonerna nu. Funderar på att lägga i några rosa eller lila slingor i det också. Emma, vad tror du?

Zorro var helt tokig imorse. Först åt han som en häst, vilket iofs var bra, eftersom jag tycker att han ätit lite dåligt de senaste dagarna, men sen ville han leka. Det ville inte vi!
Göran kände sig lite krasslig idag och bestämde sig för att stanna hemma från jobbet, så vi låg och halvsov när en viss liten katt bestämde sig för att anfalla våra fötter. Klor+fot+morgon är inte en uppskattad kombination kan jag säga!
Vi försökte ett flertal gånger stänga in katten och hans leksaker i köket för att få sova ifred, men det ville han inte gå med på och krånglade sig in i sovrummet flera gånger. Tillslut släppte jag ut honom för han var verkligen skitdryg!

Nu ligger Göran och sover.
Jag har precis tränat och duschat. Känner mig rätt duktig faktiskt!

Ska nog ta och värma på lite lunch nu, gjorde potatis- och löksoppa för första gången i mitt liv igår som vi ska ha till lunch idag. Hoppas den blev godare än skolans...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0