LCHF

Nu ska jag prova LCHF-metoden, som ska vara bra som viktminskningsmetod.
Den går ut på att äta ytterst lite kolhydrater och mer fett, precis i min stil!
Jag har läst en del om det och bara hört bra saker, man får äta sig mätt, blodsockernivån stabiliseras och förbättrade blodfetter. Och samtidigt går man ner i vikt!!!

Idag började jag dagen med fil med en skvätt grädde, jorgubbar och psylliumfrön.
Till lunch blev det tonfiskröra med krossade tomater och crème fraiche och till det kokade jag broccoli som jag sedan stekte på i smör. Till det blev det även lite rödlök och en morot.
På kvällen blev det äggröra med smör och grädde.

Det känns helt sjukt att äta så mycket fett, men man blir ju faktiskt mätt fortare och håller sig mätt längre.
Jag hoppas verkligen att det här funkar nu!
Ingen blir gladare än jag om det gör det!

Em har satt ihop ett nytt träningsschema för nästa vecka också.
Vi följde inte förra veckans schema speciellt noga, men det känns ändå bra att ha lite riktlinjer för träningen.
Jag hoppas att jag kan hålla mig frisk nästa vecka nu, så jag kan komma igång på allvar. Det skulle kännas så bra om jag kunde få lite bättre flås och mer muskler, för nu är jag verkligen löjligt svag.

Nu ska jag sova, jag måste ju vara utvilad inför kommande vecka då jag har jobb på dagis måndag till fredag för första gången sen jag flyttade hit!

xoxox

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0