Nedstämd

Jag åker tillbaka till Norge tidigt imorgon bitti och har lite resfeber. Jag är rädd att Lille Bil håller på att ge upp... Den lät helt konstigt och skakade jättemycket på vägen hit, så jag är livrädd att det ska bli nåt fel på den när jag är mitt ute i skogen och kör imorgon. Om bilen bryter ihop så vet jag inte vad jag gör! Jag kan verkligen INGENTING om bilar!


Jag har varit konstigt nedstämd hela dagen av min dröm, haft oroskänslor i magen och funderat på vad den försökte säga mig. Vissa säger att den typen av drömmar bara speglar mina hjärnspöken och att sanningen egentligen är tvärt om, men jag är ändå väldigt orolig. Men jag antar att det bara är tiden som kan visa om det är sant eller inte. Fast jag vet inte om jag ens vill veta.


Jag har kollat lite mer på lägenheter i Falun idag och det visade sig att där jag har flest ködagar måste man även ha ett jobb i minst ett halvår framöver för att få en lägenhet och det har ju inte jag... Varför ska alltid allting vara så otroligt krångligt?


Ha, jag har faktiskt lite hemlängtan till Norge ändå. Jag gillar att bo där, jag gillar vår pyttelilla lägenhet och stan och allting.

Hm, är det nån som försöker säga mig nånting här? Jag gillar Norge och det verkar omöjligt att flytta tillbaka till Sverige, jag har ju jobb och bostad och folk att umgås med. Jag har ju allting man behöver!

Men samtidigt vill jag ju flytta hit och vara lite syster till bror, moster till Astrid och bilda dansband med Sara.


Det gick bättre med maten idag i alla fall, idag lyckades jag laga mat som alla tålde och som dessutom alla tyckte var god. Jag fick till och med skriva ner receptet till Sara, så hon skulle kunna göra det igen.

Jag har som vanligt ingen riktig koll på mängderna eftersom jag alltid improviserar när jag lagar mat, men ungefär såhär gjorde jag:


Köttfärsröra med paprika, 3-4 portioner


1 röd paprika

1 vitlöksklyfta

Ca 400 gram köttfärs

Ca 2 dl crème fraiche

Ca 1 dl passerade tomater

Chilipulver

Cayennepeppar

Salt

Peppar


Hacka paprikan och vitlöken och fräs i lite matfett. Tillsätt köttfärsen och stek ur allt vatten på hög värme.

Tillsätt passerade tomater och crème fraiche och krydda.

Tadaaa! Lätt som en plätt! Till de som äter "vanlig" mat rekommenderas pasta som tillbehör, men jag som kör LCHF åt kokt broccoli och keso till.


Jag har varit helt omänskligt trött hela dagen idag. Jag orkade knappt ta mig ur sängen imorse! Sen var jag ute och gick i en och en halv timme med Peji och Astrid i full snöstorm. Jag skulle egentligen gått ner till kommunens vägledningscentrum och frågat dem lite om vad jag ska hitta på med min framtid, men jag orkade bara inte! Jag gick till Arbetsförmedlingen igår för att fråga dem samma sak, men de hade ju noll att komma med, så det kändes inte lönt.


Nej, nu ska jag försöka sova lite så jag orkar köra hela vägen hem imorgon!

xoxox


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0