Hemma

Sista dagen i New York ägnades åt panikshopping. Letade i ren panik efter passande presenter till olika människor, men hittade nästan ingenting. Jag sprang på en väska till Isabelle som jag tyckte var hennes stil, så den ryckte jag tag i och sen hittade jag en topp som jag kunde ge till Em. Mer än så blev det inte. Inte ens en liten grej till Astrid!

Hittade ett par shorts och ett par leggings till mig själv också. Jag är riktigt bra på det där med shopping alltså!! I alla fall när det gäller saker till mig själv.

Sen åt vi lunch på ett pastaställe på Broadway. Det måste vara den bästa lunchen jag någonsin ätit. Billigt och hur gott som helst!

Efter lunchen bar det av till flygplatsen. Vi hade beställt en taxi på hotellet och när vi stod och väntade vid dörren parkerade en vit limousine på gatan framför hotellet. Det visade sig att den var till oss. Vi trodde det var ett skämt. Sen trodde vi att de skulle försöka blåsa oss på pengar ("ta den här istället, bara 50 dollar extra" typ), men nej, det var inget skumt med det alls, det var bara billigare att åka limousine än en stor taxi till flygplatsen, så vi hoppade in allihop och åkte iväg. Det var riktigt grymt att sitta där och se reflektionerna av bilen i skyltfönstren på Broadway. Det enda som fattades var champagne att ha i champagneglasen där inne.





Och jag ser precis lika dum ut som på alla andra kort...

Resten av resan gick bra, jag var rädd som vanligt, men somnade i alla fall en liten stund på planet. Björn lyckades somna precis före starten och vaknade när vi var uppe i luften. Det var han sur för resten av dagen.

I Köpenhamn skildes vi från mamma och pappa som tog båten hem, medan jag och Björn fick flyga vidare till Stockholm. På Arlanda hade vi en massa tid att slå ihjäl, så vi åt mat på McDonald's och sen satte vi oss nere i tågtunneln och väntade på tåget till Falun.

När vi kom fram kom Sara och mötte oss på stationen. Hon hade lagat mat, så vi åt och kollade på kort och sen åkte jag hem till Peji och hälsade på henne och Astrid. Astrid verkade inte jätteglad att se mig, hon gallskrek och grät floder när jag kom, men sen lugnade hon ner sig och bjöd på några underbara tandlösa leenden.

Efter blixtvisiten hos Peji körde jag hem till Jessheim. Det var lite läskigt att köra när jag var så trött, men det gick bra. När jag kom hem ville Em och Isabelle se allt jag köpt och se alla bilder, så jag kom väl i säng kring midnatt. Det var så otroligt skönt att sova i min egen säng! Jag har aldrig någonsin i hela mitt liv tyckt att min säng varit så skön som den var då.


Idag har jag shoppat lite till. Jag köpte en våg. Det kan behövas nu efter en vecka med skräpmat och öl. I övrigt har jag inte gjort någonting spännande, bara suttit ute i solen med Em och haft det helt underbart bra. När vi satt där ute insåg vi hur otroligt bra vi faktiskt har det och vilken tur det var att livet sög för oss båda vid exakt samma tillfälle. Hade inte jag mått så dåligt som jag gjorde hade jag aldrig flyttat och hade inte Em och exet gjort slut hade jag inte flyttat hit och om inget av det hade hänt hade vi aldrig suttit i solen i Norge och älskat livet.


Nu borde jag ta och packa upp så det är fint när mina älskade sambos kommer hem.

xoxox


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0