New York, New York 090429

Flygresan gick förvånansvärt bra och inflygningen var jättebra, man såg hela Manhattan och Frihetsgudinnan till vänster utanför fönstret.



Vi åkte taxi från flygplatsen mitt i rusningstrafiken och det tog över en timme att åka från flygplatsen till hotellet. Vi åkte nån jättekonstig väg som var nästan lika igenkorkad som den andra vägen, men det var lite kul att åka genom bostadsområden som man annars aldrig skulle få se.


Vi bor jättebra, vi har två rum och ett badrum med badkar högst upp i hotellet. Jag var jätteorolig över att få bo på typ andra eller tredje våningen, men som sagt så löste det sig till det bästa. Vi har dock inte lika fin utsikt som förra gången vi var här, när vi bodde på nittonde våningen på Times Square.


Här bodde vi förra gången


Igår när vi kom var det 30 grader varmt, men ganska blåsigt. Idag har det varit kallare, runt 15 grader. Vi har varit ner på södra Manhattan, åkt guidebuss, tittat på allting som man måste se när man är här som Empire State Building, Wall Street och Ground Zero. Vi var på en outlet precis bredvid där ett av tornen stod och shoppade en hel del, jag fick tag på en kofta, en tröja, ett skärp och en väska.


Mat har vi ätit också. Lunchen idag intogs i Little Italy och bestod av ravioli till mig och mamma, lasagne till pappa och pizza till Björn. Det var helt sjukt gott! Ikväll har vi ätit spare ribs på Dallas BBQ och det var nog något av det godaste jag någonsin ätit.

Igår när vi kom till stan var vi helt utsvultna allihop, så vi bestämde oss för att äta hamburgare till middag. Det var nog den största hamburgerportionen jag någonsin fått och trots att vi var jättehungriga allihop så var det ingen som orkade äta upp.


Jag är helt sjukt trött också. Det är faktiskt väldigt jobbigt att ställa om dygnet, plus att vi har gått i princip hela dagen. Vi har varit i Soho, Chinatown, Little Italy, gått ut på Brooklyn Bridge och sett på Wall Street.

Nu är det dags för sängen!


Jag på Times Square


Bror på Brooklyn Bridge


Brooklyn Bridge


Flat Iron Building


Här är nån kyrka som jag inte kan namnet på och bakom skymtar Empire State Building


Korsningen vid Wall Street och Broadway


Wall Street


Taxibilar

Kommentarer
Postat av: isabelle

Inte alls avundsjuk, inte alls... hoppas det fortsätter på samma sätt, ni verkar ha kanonkul! :)kraam!

2009-05-01 @ 22:17:52
URL: http://stallkrokensfinest.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0