Övervikt, nejtack, Övertid, jatack!

Igår gick jag till jobbet i tron att det skulle bli precis som vanligt. Jag packade min bok och förberedde mig för en lång och seg kväll.
Jag hade fel.
Kvällen blev förvisso lång, men allt annat än seg (alltså sitta och läsa-seg).
I Bastia hade tydligen en buss gått sönder, så det gick inte att få med bagaget på flighten och i Amsterdam verkar de ha det riktigt svårt med att få med alla bagage som ska med, oavsett om det är trensfer-bagage eller inte, så vi fick alltså in ganska så mycket eftersänt bagage när båda dessa ställen bestämde sig för att sända allt samtidigt till oss.
Plus att vi ju naturligtvis fick det vanliga eftersända bagaget.

Det brukar väl vara sisådär tre-fyra vagnar med eftersänt bagage när det är mycket att göra. Igår var det 12. Minst.
Hela lagret var fullt. Jag har aldrig sett nåt liknande.

Jag och Sara satt på lagret och sökte efter rapporter, märkte bagage och satte rätt väska på rätt plats hela natten. Vi jobbade i nästan 12 timmar. Galet.

Idag har jag träningsvärk överallt och är så trött att jag inte riktigt vet var jag ska göra av mig själv.

Men nu är det bara att ta nya tag, för efter jobb inatt åker jag till Dalarna och nästa vecka väntar en veckas semester med Elin. Sen kommer jag behöva en veckas semester för att återhämta mig.

Håll i hatten, Sverige, här kommer vi!!
 
 
 

 
 

 
Ja, där fick vi för att vi hade planer på att börja jobba nere i PMZ och kasta bagage dagligen.
Herregud, jag hade nog dött.
 
 

 

 

 
 

 
xoxox
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0