På kurs med Kurt

Jag åkte tillbaka till Norge idag. Tillbaka från soliga Sverige dær de senaste dagarna har varit precis så hærliga som jag hoppats på.
Jag åkte ganska sent på dagen i fredags och nær jag kom fram tog jag en joggingrunda i skogen. Inte længe och inte fort, men det var skønt att vara ute i skogen och røra lite på sig.
På lørdagen jobbade jag på snickeriet och på kvællen kom Elin till Mora och hon och jag gick ut och åt och spenderade resten av kvællen i stugan med vin och semesterplaner.
Jag tænkte egentligen åka hem efter jobbet på søndagen, men kænde att jag inte orkade stressa, så istællet satte jag mig med min bok och tog det lugnt. Jag tittade faktiskt lite på VM-finalen i fotboll också, men det var rætt tråkigt, så jag fortsatte læsa med ett halvt øga på tv:n.
Idag blev det desto mer stress.
Jag orkade inte masa mig ur sængen innan strax efter nio och skulle dærefter stæda ihop allt i stugan, diska, packa och køra till Norge før att børja jobba kl 17.
Naturligtvis var alla sega semesterfirare ute och kørde och jag høll på att sprængas av irritation på dessa fruktansvært långsamma bilførare som nødvændigtvis måste ligga mitt i vægen.

Idag har jag anmælt mig till tre distanskurser också. Jag hoppas verkligen jag kommer in, så jag får någonting vettigt att gøra under høsten. Man kan ju inte bara sola och bada...

Just nu sitter jag i ankomsthallen på flygplatsen. Jag jobbar. Jag ær trøtt. Jag har precis fått reda på att sista planet ær sent, så jag måste jobba øver.
02.43 ska det landa.
Då ær jag glad att jag inte gick upp tidigare æn jag gjorde imorse.
 
 
 
xoxox
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0