Operahuset

Idag har jag haft en riktigt trevlig, om än något stressig dag i Sydney.

Jag gick upp och bestämde mig för att titta på operahuset innan det skulle börja regna, så jag tog på mig skorna och drog iväg. Eller skor och skor, jag tog på mig flip flops, vilket väl inte var den bästa idén jag haft, kanske. Jag fick skavsår. Jag tejpade mina sår och fortsatte gå.

 

Tillslut såg jag det i alla fall, operahuset.

Jag tog några foton, gick runt lite i botaniska trädgården och tog en gratisbuss tillbaka in till stan.

 

När jag kom tillbaka gick jag in på en resebyrå för att boka biljetter härifrån, vilket verkar vara lättare sagt än gjort. Det här med sista minuten-resor är ingenting folk är speciellt bra på här borta. Det är ju för sjutton nästan omöjligt! Eller kanske inte omöjligt, men förfärligt dyrt.

Ja, det är inte mycket att göra åt, jag vill till Malaysia och till Malaysia ska jag. Jag har i alla fall bokat en biljett från Sydney till Melbourne den 5:e januari. Jag tror jag ska gå ner till resebyrån och boka resten snart också.

 

Hur jag ska göra med resten återstår att se, men just nu lutar det åt att det blir direktflyg hem från Malaysia eller Thailand. Jättetråkigt, men nu blir då i alla fall mamma glad.
 
 

 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
xoxox
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Kristin!

Hejsan Kristinis här! vill tipsa om min blogg, där du finner ord från min vardag, musiktips, modetips och tävlingar minst en gång i månaden! Gillar du min blogg följ mig via bloglovin, säg till så följer jag dig med!



Ps: Gillar du ej reklam får jag ursäkta!



//Kristinis

2011-01-03 @ 07:47:27
URL: http://kriistiinjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0