A new kid in town

Igår anlände hon, världens bästa Peji.
Allting gick väldigt smidigt, jag visade henne hur hon tar sig ut till universitetet och passade på att ta en fika med topp-skanningsteamet. Tur för mig att jag for dit, för Emelie hade gjort en alldeles fantastiskt god morotskaka.
 
Jag fortsatte min dag med att stryka och städa och laga risgrynsgröt och pannacotta och sen var det redan dags att möta upp Peji igen. Vi åkte hem och fixade till oss lite och åkte ner på stan för att fira att hon fyller 30 med en middag. Vi åt en helt underbar fisksoppa och flörtade med kyparen och skrattade så vi båda satte i halsen. Så roligt! Efteråt var vi så mätta att vi var tvugna att promenera runt en liten stund innan vi bestämde att vi nog skulle kunna klämma i oss en dessert också. Ska det firas födelsedag så ska det göras med råge! Vi hamnade på Friday's och käkade dessert så det stod härliga till. Sen blev vi förfärligt trötta som de pensionärer vi är, så vi åkte hem och bäddade ner oss. Där låg vi ett bra tag och pratade och sjöng våra gamla sånger vi skrivit när vi var små och skrattade så vi grät. Det är så härligt att ha en vän som man verkligen känt genom hela livet!
 
Nu har hon åkt iväg till skolan igen och jag sitter här med några måsten och en löptur framför mig, sen väntar fredagsmys deluxe. Jäklar som det ska mysas!
 
Och nu hällde jag precis ut en kopp tandpetare över köksgolvet och spillde kaffe på min nytvättade morgonrock.
 
Glad fredag!
 
 
 
En miljon tandpetare på mitt golv.
 
 
Här är hon, Peji
 
 
 
Och här är jag
 
 
 
xoxox
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0