...

Idag tänkte jag att jag ska se om det går att få tag i lite äkta tryffel när jag ändå är i Italien. Jag gick in i en liten delikatessbutik och frågade om det fanns tryffel att köpa. Tanten lyfte en telefonlur och ringde ett samtal och det började hojtas hejvilt bland alla anställda, men jodå, tryffel fanns. Man kunde köpa 20 eller 50 gram om jag förstod det hela rätt. Jag frågade efter priset och en av gubbarna bakom disken började knappa på sin kassaapparat och kom fram till den blygsamma summan av 130 euro för 20 gram. Jahapp, då vet jag att jag inte ska köpa tryffel.

Förutom att inte köpa tryffel har jag idag även inte köpt en plånbok eller en enda julklapp.

Dagen gick ändå fort och lunchen intogs i ett mysigt område som heter Brera. Restaurangen var superfin med långa dukar och klädda stolar och såg sådär riktigt supertjusig ut, men maten var typ den billigaste jag köpt på hela resan.
Ravioli blev det, fylld med spenat och ricotta och sen blev jag sugen på nåt sött efteråt, då det fick faktiskt bli en dessert. En crème catalan som var så stor att jag fick i mig en tredjedel. Gott var det i alla fall. Nästa projekt får bli att lära mig göra pasta!

 

 

 
 
 
 
 
 
 
Nu ska ska jag duscha och sova och glädjas lite åt att det kommit snö. 
 
 
 
xoxox
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0