Onsdag, Tulum

Kvällen igår blev riktigt lugn och härlig. Vi gick tillbaka till den ekologiska restaurangen och åt mer veganmat, drack grön smoothie och hade det hur bra som helst.
Efter det drack vi ett par öl på stan och ändrade precis alla planer vi hade för vårt fortsatta resande.
Nu blir det först Tulum i några dagar för mig och Jenny och sen drar vi ner till Bacalar, som ligger nästan vid gränsen till Belize, dit Hannah kommer och möter upp oss. Jag tror det blir toppen!

Tulum är litet och väldigt lugnt med en fantastiskt fin strand och fullständigt klart vatten. Jag kan verkligen förstå att den ofta hamnar på topplistan över världens bästa stränder.
Själva staden är mest bara en gata med souvenirbutiker och restauranger. Riktigt mysigt!

Under kvällen ikväll har jag varit ute och strosat för mig själv och tittat på souvenirer, druckit en öl och bara softat.
Jag har även spelat ping-pong för första gången på evigheter och det var riktigt kul. Det visade sig att jag har bra reflexer, men kanske lite sämre koll på hur man slår en boll...

 

 

 

Öl
 
 
 
Hippierestaurang i Tulum
 
 
 
Fötter med lite skavsår från nya flip-flops 
 
 
 
 
Strand och palm och moln
 
 
 
Mojito-bar där man använder färska sockerrör
 
 
 
Och såklart stranden. 
 
 
 
xoxox
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0