Sån sjuk otur

Jag förstår inte riktigt vad det är som händer, men det verkar som att jag har lite otur (och en rejäl dos tur i den oturen) under den här resan. Jag kan tacka bror för allt som har med turen att göra.
Det första som hände när jag klev på planet på Arlanda var att jag kom på att jag glömt packa min adapter, så jag skulle inte kunna ladda mobilen och därmed inte kunna kontakta omvärlden och få ta i bror som redan befann sig här i Miami. 
Han hade som tur var en extra adapter med sig (hur ofta händer det!?), så jag fick en av honom.

Sen kom jag på att jag glömt hänglås för att kunna låsa in värdesaker när jag bor på hostel och delar rum med andra människor. Orutinerat!
Därför packade jag allt nödvändigt (pass, plånbok och mobil) och gav mig ut på stan för att möta bror och hans band. Precis när jag skulle tillbaka hem insåg jag att jag glömt alla mina mexikanska pesos i resväskan som stod olåst på rummet.
Tur där att allt fanns kvar trots min klantighet!

Otur som jag inte själv kan rå för inträffade idag när vi skulle köpa mat i en stor galleria. Jag hade egentligen kontanter, men tänkte att det kan nog vara bra att spara lite på dem och betala maten med mitt kort istället.
Jag gav kassörskan kortet, hon drog det och upplyste mig om att kortet gått ut i datum. Jag tog tillbaka kortet och visade henne klart och tydligt att det står på framsidan att kortet går ut i september.
Inget nytt försök från hennes sida, så jag betalade kontant och begav mig av till närmaste bankomat.
Samma sak där.
Hjärtat sjönk som en sten.
Här kan jag bara tacka alla goda krafter som finns att jag inte var ensam i vida världen när detta inträffade, så vi fick helt enkelt lösa det genom att jag får låna brors kort under resten av min resa. 
Jag måste erkänna att det känns sådär att åka till Mexiko med ett betalkort som inte är mitt, men så länge jag håller mig till bankomater borde det gå bra.
Nordea ska dock få en rejäl skopa skit när jag kommer hem, för det där är en total katastrof att det kan ske!


Hur som helst, idag var vi ut till Everglades och åkte svävare och tittade på diverse häftiga djur. Såklart tog jag bara ett enda kort med mobilen och resten med min systemkamera, så det kommer inte bli några imponerande bilder här innan jag kommer hem.
Trevligt var det i alla fall, trots att det är läskigt som tusan när de gasar på och jag tror att båten ska välta...

 

 

 Everglades
 
 
 
Daniel ute på shopping
 
 
 
En gullig liten lapp från min rumskompis som låg på kudden när jag kom hem
 
 
 
 
Här bor jag
 
 
 
imorgon drar jag vidare till Mexiko. Där ska jag inte ha lika mycket otur!
 
 
xoxox
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0