Torsdag, Tulum

Happ, nu ser jag ut som en liten kräfta igen. Alltså, allvarligt kroppen, du har fått solskyddsfaktor 30 och ändå är du röd. Jag fattar ingenting.

Idag hyrde vi cyklar och cyklade till stranden. Det blåste rätt rejält, så vi kände förmodligen inte hur varmt det egentligen var och eftersom jag kom hit februariblek så gick det som det gick.
Jag har inte ont, men jag är lite varm och röd.

Just att hyra cykel här är något jag drömt om hur länge som helst, så jag var lycklig som ett barn på julafton när det äntligen blev av. 

Väl hemma igen passade Jenny på att sova middag och jag fick tid för hårtvätt, ögonbrynsplock och nagelklippning på både händer och fötter, så nu känner jag mig som en ny människa.

Till middag var vi båda så himla sugna på pasta så det fick det bli, trots ost. Som sagt, jag räddar världen till 100% när jag är tillbaka i Sverige igen.

Efter pastamiddag gick vi till mojitobaren och drack mojito gjord på färskpressat sockerrör, samt en bit sockerrör i själva drinken. Det var första gången jag tuggat på ett sådant och jag får allt säga att det var en ganska angenäm upplevelse.

Efter det strosade vi bara hemåt i kvällen och jag passade på att köpa ett par vykort.
Inga märkvärdigheter alltså.

 

 

 

Lyckligaste tjejen i världen på en cykel genom Tulum 
 
 
 
 
 
 
 

Imorgon ska vi försöka cykla iväg på en liten utflykt, så det vill till att rumpan inte är bränd nu...

 

 

xoxox

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0