Boring söndag

Var till den Kungliga Huvudstaden igår. Skulle shoppa, men det gick inte så bra... Det var rea överallt och jag kan bara inte handla på rea! Helt värdelöst var det, gick bara och suckade och såg ledsen ut hela dagen.
Hade hoppats att Malin skulle vilja träffa mig och hålla mig sällskap, men hon var upptagen på sitt håll, så jag fick gå själv.
Jag hittade i alla fall ett linne som jag tittat på tidigare i våras på Karen Millen. Det var dyrt. Men inte lika dyrt som innan, så i hopp om att mina strejkande shoppingnerver skulle släppa loss köpte jag linnet. Hmmm, ååååångeeeest ekade det i huvudet hela dagen efter det... När sjutton ska jag ha det på mig? Jag får väl rama in det och hänga upp det på väggen så syns det i alla fall hur fint det är.
Efter att ha suckat mig igenom hela Stockholm gav jag till slut upp, Jag köpte lite nagelvårdsprylar på NK och begav mig sedag till Lagerhaus där jag köpte ett coolt påslakan med Elvis till Göran och en fantastiskt fin ugnsform till mig själv.


Väl hemma orkade jag inte laga mat, så jag åt en inte så näringsriktig middag bestående av vindruvor och salta pinnar och lekte manikyr på mig själv. Efter ca två timmar kände jag mig ganska nöjd med vad jag åstadkommit på mina händer och stekte en banan som jag glufsade i mig framför tv:n.


Se här så fina naglar man kan få om man lägger ner lite tid.

Zorro var trött när jag kom hem.

Här gosar mina favoritpojkar.

Idag har det också varit allmänt tråkigt. Det regnar som sjutton här i Uppsala.
Jag och Göran (och resten av hela Uppsalas befolkning) bestämde oss för att åka till IKEA. Det var sjukt tråkigt och jag köpte ingenting. Göran fick tag på fyra örngott och ett lakan.

Nu på kvällen har jag städat hela lägenheten, lagat mat och tvättat. Duktiga jag! Kanske borde träna också nu när Göran ska jobba.

Kommentarer
Postat av: Emma

Vilka fina saker, vännen! Hur länge ska ni vara kattvakt egentligen? söt misse iaf =)Måste uppdatera min blogg, har inte gjort det på evigheter.. saknar dej frida, hoppas vi kan ses snart. Pussokram!!Emma

2007-07-09 @ 10:03:54
URL: http://veloouria.blogg.se
Postat av: Malin from das hufudstad

Darling, ledsen att jag inte kunde träffa dig i lördags.. :( verkligen. Det hade vart nice, saknar dig vännen... Vi får styra upp ngt en annan gång, kanske hoooka upp nästa gång Emma är i stan.. Då får vi dricka Cosmopolitan och "leka" Sex and the city, även om det bara är jag som är singel.. Men vaddå ?! ;) puss babe!

2007-07-10 @ 15:02:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0