En händelserik vecka

Jag måste ha nåt stort fel som gör så att jag inte kan göra det jag borde... Nu sitter jag här och flyttpackar INTE igen... Jag är ju helt hopplös! men idag har jag ändå fått ganska mycket gjort, både Göran och Aron har varit här och hjälpt mig och då kunde jag ju inte bara sitta och blogga.
Okej, så här såg det ut när jag kom hit idag:

Och så här ser det ut nu:

Jag har faktiskt fått ut massor. Tyvärr är det massor kvar att få ut också...

Javisstja, jag tog ju en jättefin bild på Emma och Anna på cafét där jag jobbar, se så söta de är!


Jag har varit i Dalarna i en vecka och träffat mamma och pappa och mina underbara vänner, jag saknar er flickor!!!
Förra helgen hade vi altan-fest, alltså samlades vi som äger altanen och de som byggde den och hade en liten fest. Börje skulle som vanligt dra igång en massa tävlingar och för att se vem som höde till vilket lag tog alla på sig skitfula mössor eller tröjor eller både och. Just den här gången var det gult som gällde.

Pilkastning

Göran i gul mössa från Evertsberg

Göran och Håkan i matchande mössor och brillor

Farfar med dragspelet i högsta hugg. I bakgrunden skymtar den nya altanen som var anledningen till festen.

Ibland är Göran väldigt snygg!

Mormor har fyllt 70 och den här helgen skulle ordna kalas för henne. Jag var huvudansvarig för tårtorna. Åh, vilket kaos! från början hade vi bestämt att två tårtor skulle räcka, men när vi började räkna skulle två tårtor bara räcka till typ 30-40 pers och det skulle komma typ 80 pers på kalaset, så det blev till att baka en helvetes massa tårta...
Från början hade jag bestämt mig för att dekorera skiten med marsipanrosor och chokladblad, men efter att ha kavlat marsipan tills hela jag var helt skakis i musklerna la jag ner det. Jag blev hemskt osams med marsipanen och bestämde mig för att bygga en häst istället för fula rosor.

När jag hållit på med hästen ett bra tag tröttnade jag på det med och bestämde mig för att matcha mormors tavla (se tidigare inlägg på bloggen) och tårtdekoren, så jag gjorde fjärilar i marsipan som jag målade med mörk och vit choklad.
Peji hjälpte också till och efter mycket om och men och ungefär en veckas arbete blev det tillslut ett riktigt tårtkalas i Nusnäs bygdegård.


Peji kalasfin

Jag också kalasfin

Jag och Peji, glada och kalasfina!

Arbetet i full gång

Fjärilstårta utan kakao...

... och med kakao

Här är de förbannade marsipanrosorna

Och här tog fantasin slut...

Jag och min älskling

När festligheterna var slut åkte jag, Peji, Göran, brorsan och våra kusiner Tomas och Micke till Falun för att fixa brorsans lägenhet som är ett enda kaos sen hans ex bestämde sig för att renovera den och sen mitt i projektet drog sig ur och lämnade honom mitt i en riven lägenhet.
Tack gode gud för att Tomas går bygg och vet hur man fixar väggar med spackel och färg!!!


Jobb i totalt kaos

Peji är snygg även när hon jobbar

Brorsan jobbade också

Nu har jag suttit här och roat mig alldeles för länge igen... Måste packa.
So long!

Kommentarer
Postat av: Emma

Va fin du är på bilderna, och vilken jäkla tårta!!! Hoppas allt är bra. Kram!

2007-08-01 @ 19:17:01
URL: http://veloouria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0