Helg mitt i veckan

Min helg kom tidigt den här veckan. Jobbade mån-ons och nu är jag ledig tors och fre. Skönt att vara ledig, men jag orkar inte göra nånting vettigt. Igår låg jag i sängen hela dagen och kollade på Sex and the City och idag har jag varit en kort sväng hem till mitt rum och vattnat och sen gick jag en sväng på stan. Försökte hitta nya skor för mina gamla luktar urk och läcker när det regnar, men jag hittade inga snygga skor alls. Hittade dock en väska som jag gillade väldigt mycket för 300 spänn, så jag köpte den istället.
Det blir inget Pitå heller för min del, Ingrid sa igår att hon hellre vill till Göteborg på Way out west, så vi bestämde oss för att åka dit istället. Rätt skönt, för då kan jag vara ledig den veckan när jag tagit ledigt för att åka till Pite.

Mina naglar är helt förstörda... Det blir så när man diskar hela dagarna på jobbet... Jag har egentligen ingenting emot att diska, det kan faktiskt vara ganska avkopplande, man kan stå där med sina egna tankar och bara diska, men jag blir så irriterad på att man får så fula händer av det.

Jag lyckades i alla fall gå till Konsum och handla och hem igen i mina Gucci-skor utan att få skavsår =framsteg! När jag skulle gå i dem första gången för typ ett år sen så fick jag tre blödanade skavsår på vardera foten innan jag hunnit gå i tio minuter. Mycket dåligt för så dyra skor! Jag borde faktiskt skriva och klaga.

Göran och katten sover. Jag vill också sova, men tillåter inte mig själv att sova på dagarna. Jag borde ge mig ut och springa! Herreguuuud vilken tjockångest jag har!!! Men sist jag var ute och sprang gick det så gräsligt dåligt, orkade ingenting. Skulle springa till Görans jobb och hämta honom och sen springa tillbaka hem med honom, men när jag kom dit var jag helt död, fick sitta på hans jobb i en kvart och lugna ner mig för att inte sprängas och sen fick jag  tillbaka hem. Så nu är jag rädd att det ska bli likadant igen om jag springer... Men det finns ju bara ett sätt att ta reda på om det blir så.

Brorsan och hans tjej har gjort slut. De hade en katt ihop. Katten heter Stefan och bor hos min bror eftersom tjejen blev allergisk. Nu har bror fått jobb och kan inte ha katten hemma själv hela dagarna, så katten måste hitta ett nytt hem. Jag vill ha katten!!!
Det skulle vara perfekt om han och jag kan bo i Skåne ihop, så kan mamma och pappa vakta honom när jag inte är hemma. Toppen! Dessutom skulle jag slippa vara ensam och alla skulle veta att han har det bra. Inga konstigheter! Jag bara måste få honom!

Nej, nu måste jag gå.

So long allihopa!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0