Kattvakt

Just nu bor jag och Göran i min vän Maddes lägenhet och tar hand om hennes katt Zorro. Han har inte varit hemma mycket sen vi flyttade in i fredags kväll, men nu på morgonen har han varit inne och ätit tonfisk och lekt med Göran. Jag själv är lite skraj för att leka med okända katter... Speiellt med tanke på hur Ingrid såg ut efter att ha bott här och vaktat katten några veckor i vintras...

Försökte göra bovetegröt till frukost idag, men herregud så äckligt det var!!! Det både såg ut och smakade som gammalt tapetklister. Fy sjutton! Ska försöka göra kakor av de där jäkla grynen istället.

Vi blev bjudna på middag till Tobbe igår kväll. Det bjöds på kyckling och färskpotatis och glass med jordubb- och rabarberkompott. Mmmm, jättegott!!
Göran glömde kvar sin mobil hos Tobbe, så idag får vi åka dit och hämta den.
Kanske ska titta förbi cafét en sväng också... Jag har verkligen inget liv! Så fort jag inte jobbar vill jag gå till jobbet och se hur de har det, för jag har inget annat att göra...

Funderar på att ta hit symaskinen och se om jag kan få ihop den där jäkla klänningen som jag började med för typ hundra år sen... det skulle ju vara bra om den blir klar innan sommaren är slut.

Jajaja, nu ska jag gå och klä mig.
Ha det så bra alla!!!
Stor kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0