Topprestaurang och kycklingslakt

Nu ska jag låta sådär gammal igen, men Herregud så fort tiden går!!! Det är helt sjukt! Jag hinner inte med! Det var bara nån vecka sen jag började skolan och har redan hunnit prova mer vin än jag vanligtvis gör på typ ett år i vanliga fall, vi har dessutom snart tenta på vin, vi har varit på studiebesök, jag har klappat en struts och imorgon ska jag jobba på Gastro, en restaurang som är rankad som nr 14 i Sverige av The White guide.
Studiebesök är roligt, det får en att känna sig lite som ett barn igen. Förutom att vi gör saker som de flesta barn aldrig gör... Vi besöker olika lyxrestauranger, går på matmässor och besöker kycklingslakterier. Att besöka ett kycklingslakteri är bland de värsta jag har gjort i hela mitt liv. Vi såg inget äckligt, det var inget blod och alla maskiner stod stilla, men lukten var helt vidrig! Och jag visste inte vad som skulle möta mig när jag gick in, det enda jag kände var den där sötaktiga, kvalmiga lukten och en hemsk känsla av panik.
Nåt som däremot var riktigt roligt var när vi besökte en strutsfarm. Det var riktigt skojigt! Vilka roliga djur! De såg så himla häftiga ut! Jag är helt tagen av dessa varelser och speciellt deras fötter, de har bara två tår på varje fot, helt sjukt att de ens kan stå upp.

Det trevliga med studiebesöken är att man ofta får smaka på sakerna som produceras, typ chips hos potatisbonden, struts i alla tänkbara varianter (leverpastej, korv, salami, rökt kött) hos strutsfarmaren och ål hos  åluppfödaren.

Jag längtar otroligt mycket efter att flytta in i min lägenhet. Igår var jag och beställde tapet och köpte tapetklister, färg och täckpapp. Åh, det ska bli så rooooligt!!!!
Och min älskling är och hälsar på mig nu i några dagar. Han kom i torsdags och åker nog hem imorgon, om jag inte kan hindra honom... Jag tycker att han ska flytta in med mig!!
Nä, nu ska jag åka och försöka få tag i en ny laddare till min kamera så jag kan lägga upp lite roliga bilder.
Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0