All I want for Christmas...

... Är lite jävla julkänsla!! Här är det ju helt dött vad gäller julstämning.
Okej, vi har en adventsljusstake i fönstret, men det är också allt.
Och jag vet inte ens om jag kommer hem över jul.
Jag vet inte om jag kanske får ett jobb där jag blir tvungen att jobba över julen.
Fast just nu skulle det faktiskt vara helt okej... Det börjar bli riktigt tråkigt att bara sitta hemma och glo hela dagarna.
Ja, jag vet att jag brukar säga att jag vore den perfekta hemmafrun (och det håller jag fast vid!), men inte helt ensam i en del av världen där jag aldrig tidigare varit och där jag inte känner någon.

Jag skulle ha tränat idag, men det glömde jag helt bort. Min rygg är helt paj och Emelie har en pilatesboll, så jag tänkte göra lite nytta och försöka laga ryggen, men som sagt så glömde jag det... Herregud, den lilla latmasken håller på att ta över mitt liv!!

Jag har gjort mitt första besök i en matbutik idag också. Kände mig ganska vilsen, men jag fick ändå med mig det jag skulle ha, bland annat ett paket jäst (vilket inte var jättelätt att hitta) och ett paket köttdeig.

När jag kom hem bakade jag bröd som jag tror blev riktigt bra, jag utgick från ett recept i Leilas kokbok "a piece of cake" och improviserade lite.
Har inte smakat det, för det är fortfarande för varmt, men det såg bra ut.
Jag lagade mat åt Emelie också. Det blev köttfärssås och spagetti. Enkelt men väldigt gott.

Nu måste vi snart gå och sova, för Emelie börjar jobba vid fem imorgon bitti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0