I Kina käkar man hundar....

... och i Norge äter man bara bröd. Jämt. Och kanke en liten burk fruktyoghurt om man har tur.
Jag tycker gräsligt synd om barnen som varje dag ska behöva sitta där och äta sina torra stackars mackor.
Till frukost äter de mackor och kanske yoghurt, till lunch får de mackor och om de har tur kan de få lite äggröra och på eftermiddagen äter de ännu mera mackor och kanske en yoghurt och lite frukt.
Och runt om på dagiset sitter det lappar som säger att barn ska äta en varierad kost, alltså: olika pålägg på mackan.
Herregud!
Jag blir mörkrädd!
Och idag är jag inte bättre själv... Men jag är i alla fall tillräckligt stor för att kunna välja själv.
Och jag åt ju faktiskt fisk och potatis till lunch.
Och jag har bakat mitt bröd själv. Det blev jättebra förresten, trots att jag bara improviserade.



En annan sak som jag blir lite mörkrädd av är boken jag håller på att läsa just nu: Hanteringen av odöda av John Ajvide Lindqvist. En mycket bra bok, fast mycket tragisk.
Jag har inte läst ut hela än, men jag gillar nog den förra boken jag läste bättre: Låt den rätte komma in. En riktig vampyrbok som nu även har blivit film. Men boken var så himla läskig så jag kommer förmodligen aldrig våga se filmen.

Nu har jag i alla fall gått på jullov!! Hurra!!

Imorgon blir det Dalarna för min del, om nu lilla bilen och jag klarar en sån resa, det är verkligen sjukt halt här nu.

Höll på att ramla på vägen till jobbet imorse, gjorde en sån där klassisk grej och gled på ena foten och vevade med båda armarna. Som tur var föll jag inte, men jag såg bra dum ut ändå.


Det ska bli jätteskönt med lov, bara vara hemma och mysa.

Jag blir nog ensam några dagar i stugan innan mamma och pappa kommer dit, jag vet faktiskt inte när de kommer...

Jag kanske kan muta brorsan att hålla mig sällskap... Det är ju så läskigt att sitta helt ensam ute i skogen, alldeles tyst och alldeles mörkt. Hu!


Nej, om jag ska hinna åka i tid imorgon måste jag börja packa nu.

Dalarna, here I come!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0