Nu har det hänt sådär mycket igen...

Ja, nu har det gått typ ett halvår sen jag bloggade sist igen och massor har såklart hänt.
Kommer knappt ihåg vad jag skrev sist...
Jag har i alla fall sagt upp mig från mitt jobb på Dunkers i Helsingborg ( för den som är intresserad finns hemsidan här: http://www.dunkermatsalar.com/ ), flyttat ut alla mina saker och magasinerat dem och åker på lördag med min lilla bil hela vägen till Jessheim i Norge.
Varför i hela friden flytta till Norge?? Ja, det kan man ju fråga sig, men just nu är jag bara så jävla less på allt så jag måste bara komma bort och tänka över livet och komma på vad jag ska göra i framtiden. Jag funderar på att bli inredningsarkitekt, men då måste jag ju börja utbilda mig igen och det har jag varken tid eller råd med...

Jag har i alla fall sålt lägeheten i Ängelholm eftersom jag ville flytta in till Helsingborg. Allt gick jättebra, jag fick lägenheten såld med vinst, jag hade jobb och även en bostad i Helsingborg som jag skulle dela med en kille från mitt jobb.
Hur bra idé var det då? Öh, inte speciellt bra visade det sig... Han hade väl snarare räknat med ett hembiträde än en lägenhetskompis och det ville inte jag ställa upp på, så det skar sig rätt rejält. Men seriöst, killen har inte diskat på fem veckor och varken städat, dammsugit eller köpt toapapper på över två månader.

Läget på jobbet är inte heller så jävla roligt längre... Alla har sagt upp sig, nya chefen är inte alls bra och allt är bara för mycket! De tycker att jag ska sköta allting själv, preppa, laga mat, stå i kassan, plocka disk, diska och fylla på ren disk och läsk och kaffe och allt annat man måste göra i en bistro under en dag, samtidigt som jag ska hålla två-tre praktiskanter sysselsatta. Outrageous!! Dessutom kommer jag nog aldrig få en heltid på det där stället.

Så jag bestämde mig för att dra och då blev det bara så att det blev Norge. Jag ska bo i en liten tvåa med Emelie, en tjej från Mora som jag känner lite från jobbet i Nusnäs. Jag hoppas verkligen att det blir bättre än att bo med idioten från mitt jobb här!

Min bästa vän Peji har fått barn också! Hon har fått en liten Astrid, den 23 oktober. Grattis till hela lilla familjen!
Jag och Björn tyckte att vi skulle hitta på nåt roligt att ge henne på födelsedagen, så vi skrev en sång.
Peji blev så glad så hon ringde till tidningen och vips hamnade vi på förstasidan! Haha, det är tur att det inte händer så mycket i Dalarna, för då får man lite uppmärksamhet när man gör en sån grej!!
Här är länken till artikeln: http://www.dt.se/nyheter/falun/article371423.ece och ja, jag ser skitdum ut på bilden!

Nu har jag färgat håret också. Brunt. Mycket finare än blont! Men jag kan inte lägga in nån bild på det eftersom jag inte kan koppla in kameran i den här datorn... Skit.
Hallå Tomten, jag önskar mig en ny dator i julklapp!!!

Nä, nu ska jag gå och slutföra mitt julbak som jag påbörjade igår, åtta sorters kakor och skorpor.
Puss och kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0