Nystruken

Nu är jag redo att möta morgondagen!
Lite för mätt efter en rejäl middag och två muffins (men det var ju så himla gott!!), har inhandlat ett par skor som jag hittade på halva priset i stan, har även inhandlat ett linne att ha under skjortan imorgon och så har jag strukit skjortan.

Jag provade skjortan och linnet och det var ju inte så roligt som jag hade hoppats... Man ska inte köpa billiga linnen från H&M. I alla fall inte de vita... Det är ju så tunt tyg att man ser rakt igenom. Men nu har jag i alla fall ett linne att ha under skjortan. Skjortan är inte heller så jävla rolig... Herrmodell utan form, för stor och med hellånga ärmar. Jisses, jag ser ut som en komplett idiot i den utstyrseln...
Jaja, byxorna är åtminstone mina egna och skorna lyckades jag komma över på halva priset, 250 nok.



Tror att jag ska packa termo-brallor och extravantar inför dagisjobbet också.
Fick höra på Adecco idag att vissa dagis här i Norge är utomhus typ 90% av dagen, så det är lika bra att förbereda sig.
Hellre snö än regn säger jag och packar nog ett par extrastrumpor också!

Det ska faktiskt bli roligt, men jag är så jäkla nervös, är lite rädd att jag inte kommer kunna sova inatt och då kommer det vara svårare att göra ett bra jobb imorgon.
Fast jag är ju ganska trött redan nu, så det borde inte bli några problem.
Dessutom hade jag ganska svårt att sova natten till idag, så jag borde ju bara stupa i säng.

Det känns lite märkligt att vara här helt ensam nu när Emelie är i hemma i Dalarna, lite tomt...
Man blir så himla lätt bortskämd med sällskap och jag är ju sällskapssjukast i hela världen.

Åh, nu börjar Medium!
Måste titta, det är ju jättebra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0