Magsjuka på dagis

Idag har jag jobbat min andra dag på dagis i Norge.
Det gick ganska bra måste jag säga.
Imorse när jag kom dit fick jag reda på att jag var ensam vuxen på min avdelning, så vi slog ihop de båda småbarnsavdelningarna. Det blev ganska bra, 16 barn och 5 vuxna.
Fram på eftermiddagen fick i princip alla diarré. Jippi. SÅ JÄVLA ÄCKLIGT!!!

När jag kom hem luktade jag dagis. Eller inte luktade - snarare stank! Jag var tvungen att duscha och ta på parfym för att känna mig som människa igen.
Jag har fortfarande nån konstig dagis-smak i munnen. Märkligt...

Jag mår i alla fall mycket bättre idag även fast jag varit väldigt trött.

Jag ska fråga på Adecco om de har nåt trevligt receptionsjobb till mig, för det tror jag fortfarande är nånting som skulle passa mig.
Fast jag kanske måste anpassa mig lite till språket först...
Men fatta så skönt att få jobba i prydliga kläder och snygga skor och det äckligaste man måste ta i är kaffemaskinen och häftapparaten.
Det vore nåt det... Mmmm...

På vägen hem idag lyckades jag slita sönder min fina blomma som jag hade på jackan, så nu måste jag köpa en ny. Eller om det kanske går att laga... Ska ta mig en titt sen.

Hmmm, undra vad jag ska göra för mat idag. Om jag kommit ihåg det imorse kunde jag ju lagt lite bönor i blöt, men det glömde jag ju... Kanske nåt mer ris... Fisk och ris? Eller nån typ av fusk-risotto?
Jag vet inte alls faktiskt, men hungrig är jag och Em borde vara på hemgång. Kanske dags att fixa nåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0