Längtan efter vardag

Jag trodde faktiskt aldrig att jag skulle säga det här, men: Jag längtar efter ett jobb!! Det skulle vara så skönt att ha ett jobb att gå till så pengarna börjar rulla in och man kommer in i hela vardagssvängen och lär känna lite nya människor och får lära sig hur allting funkar här.
Imorgon ska jag och Emelie ha en heldag nere i stan och söka jobb, kolla var allting ligger och fixa norskt personnummer åt mig.
Jag hoppas verkligen det går fort!!!

Emelie är på sitt jobb nu och jag är ensam hemma. Tur att hon har dator och bredband så jag har nånting att göra!
Det är ju lite trist att komma ny till ett ställe, man känner ingen, man känner sig inte riktigt hemma när man preci flyttat in med någon som man knappt känner, man hittar ingenstans, man är helt lost.
Här är dessutom allting stängt på söndagar, så det finns ju ingenting att göra utanför lägenheten heller.

Igår var vi hem till Maria, en tjej från Mora som bor med fem andra personer i en lägehet en bit ifrån oss.
Vi satt och förfestade lite, kollade på dansbandskampen (de följer det helt maniskt eftersom det är ett band från Älvdalen med där) och lite senare åkte vi in till stan.
Nere i stan gick vi på ett ställe som heter gastro (precis som restaurangen i Helsingborg där jag praktiserade under förra året) och drack drinkar och snackade. Meningen var att vi skulle dra vidare och dansa sen, men det visade sig att alla andra ställen hade åldersgräns på 23 år och eftersom alla de är typ 20 så kom de inte in.
Lika bra det egentligen, för jag var så grymt trött ändå... Jag och Emelie tog en tidig kväll och gick hem och la oss vid halv ett.

Nu har jag äntligen fått in lite bilder i datorn!
Här är utsikten från vår altan:


Vintrigt och gulligt!!

Jag hade ett riktigt julbak häromdagen också, bakade åtta sorters kakor.
Höll på en hel dag med stök och bök i köket, men se så fint det blev!!!

   
   

Tack Leila, du är en fantastiskt inspiration!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0