Besök i Mölle

Helsingborg leker "Hela havet stormar". Det är tydligen match ikväll och överallt man går hör man folk som vrålar och är helt galna. Det är nästan så jag önskar att jag var intresserad av sport för att få vara med och känna stämningen, men nej, jag orkar inte bry mig, jag har fullt upp med mitt eget och just nu innebär det att njuta så mycket jag bara kan av min semester.

Idag har jag och Anna varit ute i Höganäs och hälsat på Jonas och katterna i nya huset. Vi köpte med oss frukostmackor och en vetelängd, så vi satt hemma hos Jonas och drack kaffe och åt frukost och hade det jättemysigt. Sen bestämde vi oss för att åka ut till Mölle och titta lite, för det är en av de absolut finaste platserna på jorden. Jonas jobbar dessutom som kock på Grand Hotel i Mölle, så vi fick en visning av köket och restaurangerna och fick dessutom se på utsikten från baksidan av hotellet. Det är ju ännu finare på sommaren, men man blir ju helt tagen av hur fint det är oavsett tid på året.


När vi kom tillbaka till Helsingborg satte jag och Anna oss på balkongen och drack lite vin och myste och njöt av det fina vädret, lyssnade på musik och snackade skit. Det var så härligt! Sen blev det dags att dra ner på stan, eftersom jag och Cajsa skulle ut och äta middag. Vi hade bokat bord på Inom och bestämde oss för att dela på en flaska vin till maten (har man semester så har man!) och vi hade en supertrevlig kväll!! Cajsa, tack igen för underbart sällskap!!


Egon


Torsten


Jonas Hus


Utsikten över Mölle från hotellet

  
Fine Dining-delen Maritim, hotellkatten och köket


Hotellet sett från hamnen


Jonas och Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0