Helsingborg 01.05

Hela dagen idag har varit knäpp. Jag har varit knäppare än vanligt. Jag har haft ont i magen av nervositet inför hemresan. Vi hade brandövning på jobbet, då blev jag nervös över det (jag har aldrig varit med om brandövning förut). Jag glömde matlådan hemma och fick äta mackor till lunch, då fick jag ont i magen av det också. Sen tänkte jag att eftersom jag ändå ätit mackor kan jag ju lika gärna äta lite godis också. Sen fick jag ännu mer ont i magen. Dumma, dumma Frida!

När arbetsdagen var slut var tanken att jag skulle skynda mig hem och åka iväg så fort som möjligt, men det tog ju som vanligt ungefär hundra år innan jag var klar med allt. Först var jag tvungen att krama alla barnen och önska dem glad påsk, vilken var väldigt mysigt, sen skulle jag bara hem och äta lite snabbt, men då kom jag på att jag skulle packa lite mer saker, bädda sängen, lämna in tim-listor till Adecco och göra någon form av matsäck. Det blev en pet-flaska med fil och en bit brie. Em och Guth skrattade åt min mat och tyckte jag var knäpp, men det var kanon!


Det var fantastiskt fint väder när jag åkte, men det mulnade på strax söder om Oslo och i Göteborg kom dimman. Jag såg typ ingenting från Göteborg till Varberg. Sen lättade dimman och i Skåne var det stjärnklart.


Jag är mycket glad att folk inte ser (eller hör!) mig när jag kör bil. Jag är helt galen och vrålar med i alla sånger som spelas på radion, lipar åt folk som kör som idioter och är allmänt skum. Jag har helt sjungit slut på rösten efter sex timmar i bilen. Jag tror det som pajade halsen var när jag vrålade med Mando Diao i låten Dance With Somebody. Efter det var det kört.


Eftersom Skåne helt saknar radiomottagning fick det bli mitt älskade band från -95 sista stunden i bilen. Tack Peji, det bandet håller än!


När jag körde in i Helsingborg kom som vanligt den vidriga stanken av soptipp smygandes in i bilen och jag blev som vanligt helt illamående. Jag fattar inte att de inte flyttar den där jävla soptippen!!

Men på något sätt kändes det ändå bra att komma hit. Det är ganska precis fyra månader sen jag flyttade härifrån och det känns ganska lagom att komma hit nu.

Nu sitter jag i min tältsäng i vardagsrummet hemma hos mamma och pappa och spanar ut över Öresund och lyssnar på musik och har det ungefär så bra som man någonsin kan ha det, förutom lite lätt huvudvärk.

Imorgon ska jag äntligen åka till mitt förråd och hämta ut saker som jag saknar. Jag är rädd att jag kommer plocka ut det mesta som går att stuva in i bilen, jag saknar allt!


Men om jag ska orka leta efter allt jag saknar måste jag nog sova lite först. Vi hörs!

xoxox


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0