Tårtinspiration

Igår var jag på inskolning på mitt nya jobb. Det känns än så länge helt okej. Lite snurrigt är det ju alltid att komma till ett nytt ställe med nya människor och ny kassa och nytt lagersystem, men jag tror att det ska gå bra.

När jag kom hem var det så himla fint väder att jag satte på mig bikinin och gick ut i solen och satte mig i en timme. Det var så himla skönt och riktigt varmt i solen.


När Isabelle kom hem bestämde vi oss för att vi skulle åka till Nordbytjärnen och springa lite. Jag sprang två varv runt tjärnen och uppför backen tre gånger i full fart. Vi kom på att vi verkligen gav allt om jag började lite före Isabelle, eftersom hon springer lite fortare än jag, så jag sprang för att hon inte skulle hinna ifatt och hon sprang och jagade mig. När vi kom hem kände jag att jag inte var riktigt så trött som jag skulle kunna vara, så jag fortsatte träna styrka. Det var riktigt härligt! Vi satte på lite musik och körde livet ur oss med armhävningar, sit-ups och hantelövningar.

När vi var klara var jag helt skakis och trodde än en gång att jag skulle få gräslig träningsvärk. Träningsvärken är dock inte alls så illa som jag trodde att den skulle vara. Antingen är jag mer vältränad än jag själv tror eller så gör jag någonting fel när jag tränar... Jag känner ju av det, men inte alls så mycket som jag förväntade mig.


Jag har suttit och samlat tårtinspiration inför lördagen, då jag tänkt ha lite kalas. Nu har jag äntligen kommit på vad jag ska göra och jag hoppas den blir lika bra som den är i mitt huvud. Jag är verkligen jättesugen på att baka nu! Det var längesen jag fick baka tårta. Synd bara att jag inte har några roliga verktyg. Jag funderar på att ge mig själv ett set med en spritspåse och några olika tyllar i födelsedagspresent, men det kostar 250 nok, så jag vet inte om jag anser mig ha råd med det. Men å andra sidan kommer jag ju köpa det nån gång, så varför inte nu när jag faktiskt behöver det?

Jag ska fundera ut hur jag ska dekorera tårtan, sen kan jag bestämma om jag behöver tyllarna eller inte.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0