Kalas

Det är vår i Helsingborg. Helt underbart!! Igår var det helt fantastiskt väder och när jag vaknade vid åtta strålade solen som aldrig förr, fåglarna kvittrade och blommorna blommade.

  

Efter frukost åkte jag, mamma och pappa iväg till mitt förråd där jag förvarar hela mitt liv och letade fram alla mina älskade skor och en hel drös med kläder. Jag blev så glad när jag hittade allt som jag saknat så länge. Frågan är bara hur jag ska få plats med allt i Norge. Jag ska nog ta det mesta till Mora, så jag kan byta ut kläderna allt eftersom.


 
 

Efter turen till förrådet gick vi ner på stan och satte oss på Hamnkrogen och drack lite vin och efter det gick vi och köpte lite olika ostar och sen gick vi hem och satte oss på balkongen och åt ost och drack mer vin och tittade ut över Danmark. När jag satt där insåg jag att det inte blir mycket bättre än så.




På kvällen var det dags för kalas. Maggan fyllde 30 och hade fest. Det var skitkul! Det bjöds på trerätters, skumpa, vin och tårta. Jävlar vilket lyckat kalas!! Vid tretiden när festen tagit slut drog de fem återstående partydjuren ner på stan för att gå på Cantina. Vi fick drinkar i baren och dansade som galningar tills de stängde vid fyra. Då bestämde vi oss för att dra vidare till Le Cardinal, men när det visade sig att de skulle ha 120 spänn i inträde för den sista halvtimmen tröttnade jag och gick hem. Jag hade sjukt ont i fötterna med skavsår överallt, men jävlar vilka snygga skor jag hade.

Jag ramlade in hemma runt klockan fem på morgonen med bultande huvudvärk, men med en bra känsla i kroppen. Det måste vara för att jag har fuldansat hela kvällen. Det är en grej som Johan i Uppsala har lärt mig, man ska dansa som om ingen annan ser en, för då har man så jävla kul!



Födelsedagsbarnet Maggan


Dagen idag har inte varit lika kul. Jag är precis så bakis som jag förtjänar efter en sån kväll. Jag sov till halv ett och har i princip inte gjort någonting på hela dagen. Vid 18-tiden träffade jag Anna som också var bakfull. Vi gick och åt på McDonald's och när vi hade ätit gick vi ut och gick. Det var en fantastiskt vacker kväll nere i hamnen, fast det var riktigt kallt.
   






Mitt gamla jobb ligger fint mitt i hamnen



Kommentarer
Postat av: isabelle

Hörru, det verkar som du har det bra där nere! men vi vill se kalasets outfit nu, blev det leoparden? ;)

2009-04-06 @ 21:01:29
URL: http://stallkrokensfinest.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0