Kaos!

Dagen idag har varit smått kaotisk. Igår fick jag reda på att jag ska börja på en kurs inför mitt nya jobb på flygplatsen på måndag och kommer alltså vara tvungen att vara ledig i två veckors tid från mitt dagisjobb (vilket i praktiken blir fem dagar).

Jag får inte ledigt.

Det är inte så bra. Det är invänjningsperiod för de nya dagisbarnen och det ena med det tredje, så jag får helt enkelt inte ledigt. Nähäpp, då får jag väl försöka lösa det med Proffice då. Jag ringde och förklarade min situation och fick ingen hjälp överhuvudtaget. Panik! Jag är alltså dubbelbokad från måndag och två veckor framåt. Jag vill ha båda jobben, men egentligen helst det på flygplatsen, men de kan inte garantera hur mycket jag får jobba. Det innebär att jag inte kan säga upp mig från dagisjobbet utan att riskera att hela min ekonomi brakar ihop. Jag vill heller inte tacka nej till jobbet på flygplatsen, eftersom jag hoppas på att få jobb på Arlanda genom det jobbet. Det är faktiskt det enda hopp jag har om att få jobb i Sverige inom en relativt snar framtid.

Skit!

Det är vid såna tillfällen man bara vill ringa mamma och gråta. Jag ringde både mamma och pappa och grät när vi pratat klart.


Sen messade Katta och ville gå på modevisning i Oslo, så jag sket i allting och åkte dit och hade en fantastisk kväll. Vi gick på Fam Irvolls visning och det var helt underbart! Och mitt under visningen blev det burlesk strippshow. Lyckan var total! Tyvärr glömde jag kameran hemma, så det blev inga foton.


Efter visningen gick vi och hämtade Kattas kille och hans kompis och sen gick vi till en uteservering och satte oss och drack öl. Jag visste någonstans i bakhuvudet att jag hade en bra anledning att inte dricka öl och när jag tagit mig igenom nästan hela glaset slog det mig; jag hade bilden på stationen i Jessheim. Fan. Jaja, inte mycket att göra åt, det var bara att knalla hem från stationen i natten. Jag får hämta bilen imorgon istället.


Imorgon har jag en lång och jobbig måste-lista att ta mig igenom. Usch!



xoxox





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0