Dikestur och pepparkakor

I torsdags när jag skulle köra till Mora lyckades jag med konststycket att köra av vägen på en helt vanlig raksträcka. Mycket dåligt gjort måste jag säga! Rätt som det var så släppte bara greppet och jag fick världens sladd. Jag insåg ganska snart hur det skulle gå, så jag bromsade för allt jag var värd och for rätt ner i diket efter att ha vänt bilden 180 grader. Jahapp, så där satt jag alltså, mitt i skogen mitt i mörkret och insåg att jag inte skadat mig och att jag inte heller skulle kunna ta mig därifrån utan hjälp, så jag suckade och bred på huvudet och insåg att jag kraschat precis vid ett hus, så jag gick in och fick hjälp med att ringa efter bärgningsbil och sätta ut varningstrianglar. Tur för mig att det finns snälla människor!

Efter det var jag ganska skakis, men resten av vägen gick i alla fall bra.

 
 
 

 

 

 

 

 

På fredag morgon var det begravning för farmor och det var väldigt fint, tjugo minusgrader och strålande solsken.

Jag och Björn körade när Carina sjöng farmors favoritsång Living next door to Alice och jag tror att det uppskattades av alla.

 

 

Såhär snygga var jag och Björn på begravningen

 

 

 

 

 

På fredagskvällen var det dags för pepparkaksbak och eftersom jag inte är som alla andra gjorde jag alternativa pepparkakor som inte har sådär jättemycket med julen att göra, t.ex. ett Hultsfredstält, en blommig hatt och killarna i South Park.

Jag fick stå för den kreativa biten medan resten av familjen iakttog mig och tyckte jag var knäpp men ganska underhållande där jag dansade omkring och spritsade och pudrade florsocker som snö över mina små mästerverk.

 

 

Pepparkaksbak och glögg

 

 

 

 
När Frida bakar pepparkakor blir det alternativa pepparkakshus också. Detta komplett med julgran och stjärnhimmel.

 
 
 
 

En julkamel blev det också. Med snörskor.

 

 

 

 



Jag var ju tvungen att göra min bilkrasch i form av en pepparkaka också

 

 

 

 



Ingen jul är komplett utan Sout park-pepparkakor
 
 

 
 
 
 
 

En giraff bröt benet och jag sydde ihop den igen. Stabilt som fan! :)
 
 
 
 
 
 

Björn och Sara blev också inspirerade och ville pravbaka lite
 
 
 
 
 

Nu är jag tillbaka i Norge igen utan att ha varit ner i ett endaste dike. Imorgon börjar jag jobba 4.30 och innan det ska jag bjuda Erik på frukost… Hmm, jag undrar vad jag ska bjuda på då vi inte har någonting som kan liknas vid frukost hemma. Jag får sova på saken.
 
 
 
 
xoxox

 
 
  
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0