LCHF-Fisk

Jag har lagat fisk idag. Jättegott!
Tyvärr åt jag upp alltihop innan jag hann fota det, så foto uteblir...
Hur som helst så var det väldigt enkelt och för alla intresserade lyder receptet ungefär såhär:
Till en person

1 bit fisk

½ dl crème fraiche
2 msk majonnäs
2-3 msk keso
salt
peppar
dill
cayennepeppar
ev lite fiskfond

vanlig ost eller fetaost
en klick smör

Blanda samman allt utom ost och smör och smaka av. Jag vet inte riktigt måtten eftersom jag bara kör på känn när jag lagar mat.
Lägg fisken (jag använde lax) i en ugnsfast form lägg på en smörklick, häll på såsen och strö över riven ost eller fetaost.
Stek i ugnen i ca 10-15 minuter. Klart!

xoxox


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kommer definitivt prova fiskreceptet! lät ruskigt gott! Kraamis

2009-02-21 @ 19:39:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0