Synden är så god...


Det är gräsligt gott att synda! Igår totalfuskade jag med dieten.

Jag gick upp tidigt i hopp om att Linda skulle ringa och ge mig jobb, men det gjorde hon inte och då lackade jag ur totalt och bestämde mig för att hitta ett jobb på egen hand istället för att förlita mig på Adecco. Jag skrev ihop en ansökan och skulle precis bege mig ner till stadens bibliotek för att skriva ut några exemplar som jag tänkte dela ut i olika butiker, men precis när jag skulle till att gå ringde Jessy, tjejen som jag jobbade ihop med under julbordet och även under invigningen av arenan i Oslo och undrade om jag ville träffa henne i stan, vilket jag ju ville. Vi träffades och gick runt och kollade lite och till min egen förvåning köpte jag ingenting, klapp på axeln! Men sen blev vi så väldigt hungriga så vi bestämde oss för att äta tillsammans och det billigaste alternativet var en macka. En helt okej macka, men det var inte riktigt värt att bryta två veckors strikt diet för en sketen macka, men men...


På kvällen bestämde jag och Em oss för att åka till Coop och handla.

Det var trevligt att handla tillsammans för en gångs skull och affären var ju stor och ljus, så vi gick där länge och tittade på hutlöst dyra varor och konstig mat som man inte hittar i Sverige. De har väldigt mycket färdigmat här, olika köttbiffar och fiskbiffar och våfflor och liknande. Det finns ett pålägg som jag tror de kallar för fiskpudding som ska vara så nyttigt och igår hittade jag ett paket i affären och började läsa innehållsförteckningen... Det tog mig typ en kvart att läsa igenom all skit de stoppat i den där konstiga puddingen som de kallar för nyttig! Herregud!


Jag hittade den där konstiga norska kebaben också och den visade sig innehålla hela 43 % kött och en hel massa skitkonstiga grejer! Inte så konstigt att den smakade skit.


Det kanske märks att jag har börjat läsa en ny bok, jag läser just nu Den hemliga kocken av Mats-Eric Nilsson. Jag har inte kommit så långt, men jag är redan helt chockad över all skit företagen lurar i oss för sin egen ekonomiska vinnings skull. Och det läskiga är att det knappt går att undvika skiten heller!




Och när vi kom till godishyllan på Coop så var allt läskigt jag läst om E-nummer och andra tillsatser som bortblåst... Em köpte godis och min goda karaktär brast, så jag köpte också lite godis och det var så gott att jag nästan dog av njutning!

Jag fattar inte, människor säger att om man har låtit bli godis under en längre period så smakar det inte lika gott längre, men det var ju fanimej det godaste jag ätit i hela mitt liv! Trots alla E-nummer och livsfarliga tillsatser och färgämnen! Ska man ändå fuska så kan man lika gärna fuska ordentligt, tycker jag.

Idag är jag back on track, men fortfarande utan jobb, fast Christina från Adecco har ringt och gett mig jobb imorgon i alla fall. Då ska jag vara på mitt vanliga dagis, fast på småbarnsavdelningen. Åh vad härligt att få byta bajsblöjor igen... Inte. Men ett jobb är ett jobb och så länge de inte bajsar eller kräks så är de ju faktiskt ganska söta.


Ikväll ska vi bowla med Mojjan och Maggie. Bäst att passa på att umgås nu innan de åker hem! Det kommer bli tomt utan dem, så nu jobbar jag och Em på att skaffa oss ett rikt socialt liv här så vi kan ha lite kul även när de åkt hem.


xoxox


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0