Tråkiga dagar

Efter att ha varit ofrivilligt ledig under måndagen och tisdagen var det rätt skönt att jobba igår. Jag var på mitt vanliga dagis på grön avdelning. Det är en småbarnsavdelning och det var riktigt kul att vara med de små barnen igen efter att ha varit bland de stora så pass länge.

De som läser min blogg kanske minns att jag berättade om den fruktansvärt elaka ungen som hotade både vuxna och barn till livet, hans lillebror går på grön avdelning. Jag hade även hand om en pojke med det lite läskiga födelsedatumet 060606.


Dagen idag har gått ofattbart sakta. Jag började titta på klockan vid halv tio imorse i hopp om att tiden skulle gå lite snabbare, men nej, det gick så långsamt att jag var rädd att jag faktiskt lyckats med konststycket att stanna tiden, vilket jag hade som ambition förra våren...

Det hjälpte ju heller att vi gjorde allting lite tidigare än vi vanligtvis gör det heller. Vi tog bara en kort rast och i och med det så tog vi fruktstunden tidigare också. Vi brukar äta frukt runt klockan tre, men idag åt vi frukten vid tjugo i två. Åh, det var den segaste dagen i hela mitt liv!!


Vi skulle ju ha bowlat i tisdags, men det blev inte så eftersom Maggie skulle jobba sent, så vi skulle istället ha bowlat igår, men då var alla så upptagna med att flyttstäda så de hade inte tid med nån bowling. Vi skulle därför ta det ikväll istället, men nu är Mojjan magsjuk. Stackars liten! Det är verkligen inte roligt!


Jag har varit totalt uttråkad de senaste dagarna, har liksom tappat gnistan lite. Jag vet inte vad det beror på, men jag hoppas få tillbaka den snart. Tiden har bara gått så himla sakta den här veckan...


Just nu ligger jag i soffan och lyssnar på Mammas Nya Kille på webradion. Jag gillar verkligen det programmet!

Jag har nyss tittat på ett avsnitt av Kalla Fakta om fettkriget. Det var riktigt intressant! Kolla in programmet här så kanske du också blir sugen på att börja med LCHF-dieten.

Det går riktigt bra för mig faktiskt. Har hållit mig ifrån kolhydrater sen mitt platta fall i måndags och gått ner 1,2 cm runt stussen, 2 cm i midjan och 3 cm runt låret. Än så länge tänker jag inte ge upp det här!!

xoxox


Kommentarer
Postat av: e

2009-02-19 @ 22:50:00
Postat av: emma

va kul att det går bra för dej! Jag vet inte vad jag gör för fel men det går fan inte bra..jag är immun mot alla dieter som finns i hela världen. går ner 1--2 kg sen stannar jag förvigt.. Snart åker jag till polen och fettsuger mina lår.

2009-02-19 @ 22:51:29
URL: http://veloouria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0