Utekväll i Jessheim

I lördags kväll var jag, Maria och Maggie ute och röjde i Jessheim. Det gick mycket bra och var en väldigt trevlig kväll.

Kvällen började hos mig och Em (fast hon är ju hemma i Mora i helgen) och vi lagade jättegod tacopaj och drack vin och drinkar. Sen blev det taxi ner på stan eftersom det snöade hysteriskt och Maggie hade skadat tån.


Väl nere på stan gick vi på Gastro, samma Gastro som vi var på min första kväll i Jessheim. Det är ett väldigt bra ställe att gå till eftersom Maggie och Maria känner bartendern, så vi kom in utan att visa leg (både Maggie och Maria är egentligen för unga för att komma in) och sen blev vi bjudna på drinkarna i baren. Shit vad lyckat!!

När vi kom var det ganska dött, men mer folk kom in hela tiden och ganska snart var det fullt med människor och då bestämde vi oss för att dansa. Så vi gick upp på golvet som var helt tomt och började dansa och sen tog det typ två sekunder innan alla var på "dansgolvet". Det finns ju egentligen inget dansgolv på Gastro, bara en lite större golvyta framför baren.


Maggie och jag hittade ragg, men inget blev speciellt lyckat. Maggies ragg ville pussas, men det ville inte Maggie och då totaldissade han henne. Killen som raggade på mig bjöd in oss på efterfest, så vi skulle ringa honom när vi köpt mat.

Så på hemvägen köpte vi fyllekäk i en kiosk. Människorna som stod i kioskkön var de mäkligaste som jag någonsin träffat och alla tyckte ju det var så roligt med tre svenska tjejer, så vi drog därifrån så fort som möjligt.


Mitt på bron på vägen hem mötte vi några norrmän och av någon anledning tyckte Maggie att det var en jättebra idé att kasta hamburgare på den ena killen. Han blev lite paff och hämnades genom att kasta snö på henne. Hon kastade tillbaka och rätt som det var låg de och brottades i snön på trottoaren. Det var fruktansvärt roligt! Maria kunde inte hålla sig utanför, utan kastade sig in i brottningsmatchen hon också och till slut såg de ut som tre snömonster.


När vi väl köpt mat, haft brottningsmatch i snön och kommit bort till dit efterfesten skulle vara, så var det ingen där. Då bestämde vi oss för att gå hem istället. Både Maria och Maggie var ju helt genomblöta från snö- och hamburgerkriget.


Vi kom hem strax innan halv fem på morgonen och Maggie var i toppform.

Strax innan vi somnade utväxlade Maria och Maggie några väl valda ord:

- Maggie blev dissad av sitt ragg

- Ja, det var därför jag kastade en hamburgare på honom

- Maggie, det var inte honom du kastade hamburgaren på

- Maria, det finns många människor i världen och till slut kastar alla hamburgare på varandra!

Lite biler:


Maggie bakar paj


Maria o Maggie gillar att slänga sig i snön...


Min outfit


Maria i taxin


Maria o Maggie på Gastro


Maria med en härlig drink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0