Ikea igen...

Spontanturer till Ikea i Oslo har vi ju lärt oss är kul. Inte spendera några pengar, bara titta... Kanske köpa det allra nödvändigaste. En handduk och en jättebillig hylla var allt vi behövde. Jodå. Det gick ju sådär. Igen. Ikea är livsfarligt!

Idag hade jag planerat in en tur till frisören och ett träningspass. Klippningen gick sådär. Jag fattar inte! Jag har alltid eftersträvat de där fina lockarna, men har efter år av försök insett att mitt hår aldrig blir mer än lite vågigt. Tills nu. Jag tänkte att jag skulle klippa upp håret lite för att det skulle hända någonting och behålla luggen rak, eftersom hellugg passar bra till långt, rakt hår. Tjena. Jag blev lockig som ett får! (Dock inga fina lockar utan mera ett ostyrigt spret.) Och när jag kom hem kom jag naturligtvis på hur jag skulle vilja ha håret egentligen. Typiskt. Nu får jag vänta ytterligare ett halvår tills skiten vuxit tillräckligt för att få det som jag vill ha det.

Träningen då? Ja, det sket sig totalt i och med att vädergudarna försöker utrota alla norrmän genom dränkning.

Vad kan man då göra istället för att träna för att döva bitterheten över det fula håret? Jo, man åker till Ikea.

Kl 21.03 kläckte vi den fantastiska idén att åka på en liten utflykt till den norska huvudstaden och bara titta lite...

På med kläder och ut i det värsta skyfallet Norge någonsin skådat, skrikandes som småflickor sprang vi genom regnet och kastade oss in i bilen. Väl framme på Ikea höll jag fortfarande fast vid tanken på att inte köpa något onödigt. Det gick bra i ungefär en kvart. Sen hittade jag en ugnsform. Och ett diskställ. Och diskborstar. Och en ram. Och ett set med lakan som ju bara kostade 149 spänn (jaha, och var ska jag ha det då? Det är ju proppfullt i alla skåp och lådor här!). Jag lyckades även hitta en handduk, vilket jag faktiskt behövde eftersom min luktar surt. Hyllan som vi verkligen behövde var slut, både i svart och i vitt, vilket kommer innebära ännu en tur till det stora varuhuset inom en alldeles för snar framtid.

Fika då? Man måste ju nästan fika när man är på Ikea, men i och med att vi var så sena hade restaurangen stängt när vi kom dit. Tur, då sparade vi ju både pengar och kalorier. Haha, vilket skämt! När vi passerat kassorna och betalat alldeles för mycket pengar för vårt lilla kalas kom vi på att vi nog ville ha en korv. Eller en glass. Vi skulle ju bara kolla runt lite bland den svenska maten först... Det slutade med att vi, istället för en korv, eller kanske en glass köpte en hel jävla tårta! Närmare bestämt en fryst citron-cheesecake. (Men den var ju så billig...)

Väl hemma delade vi kakjäveln i fyra bitar, stoppade två bitar i frysen och mumsade i oss de resterande två. På förpackningen stod det att den skulle räcka till 6-8 bitar. Ha! Max fyra! Vi hade lätt kunnat äta halva tårtan var.

Hur som helst hade vi kul! Vi borde verkligen åka på fler spontana utflykter!

God natt.

xoxox





 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0