Mat

Mat... Detta evigt återkommande problem. Oftast är problemet att jag gillar det för mycket, men på sista tiden har det varit tvärt om. Det är verkligen inte likt mig och jag förstår inte vad det beror på! Jo, jag gillar fortfarande mat, men jag orkar inte bry mig. Inte det minsta! Inte ens nu när jag har fyllt kylen vill jag äta annat än ägg och yoghurt.

Tänk att ett av mina största problem i livet är mat. En så självklar del i vardagen är för mig ett jättestort problem! Antingen är jag alldeles för engagerad och lägger alla pengar och all tid på mat och bak, eller så ska jag försöka bryta mina matvanor och sitter och läser kokböcker dag ut och dag in, eller så tröttnar jag bara på allt och äter samma sak varje dag. Men när jag tröttnat har jag alltid repat mig ganska omgående och varit alldeles för hungrig för att inte bry mig, men den här gången är det värsta jag varit med om! I två veckor har jag i princip bara ätit yoghurt och ägg... Och massor med smör och grädde, bara för att jag får!

Fast på ett sätt är det ju skitbra, nu har jag ju massor med både tid och pengar att lägga på annat.

xoxox


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0