Empire och Chinatown

Igår åkte vi mer buss. Då åkte vi uppåt på Upper West Side bredvid parken och upp till Harlem. Så högt upp hade ingen av oss varit förut, så det var lite kul att se.

På vägen tillbaka stannade vi i Central Park och åt mackor och drack öl medan ekorrarna och fåglarna stirrade på oss med mycket hungriga blickar. Ett tag trodde jag att en av ekorrarna skulle anfalla och stjäla vår lunch.


Efter den lilla utflykten var det dags att titta på stan från lite högre höjd, så vi åkte upp i Empire State Building. Vi fick åka hiss tillsammans med King Kong 86 våningar upp. Den utsikten är så otroligt häftig!


På kvällen åkte vi kvällstur med guidebussen ut till Queens och tittade på alla ljus från staden från andra sidan floden. Tyvärr såg vi bara sydspetsen av Manhattan, men det var ändå en väldigt häftig syn.


Imorse började vi dagen med att köpa kaffe och bagel ur en liten gatukiosk, sen gick vi till affären och köpte fyra bullar som vi skulle ha till lunch.

Vi har åkt tunnelbana också. Jag var väldigt nervös i början, men det gick väldigt fort att förstå systemet och sen var det väldigt smidigt och väldigt billigt. Det var väldigt lugnt och rent nere i tunnelbanan också, inget skräp och inget klotter.

Vi åkte ner till sydspetsen och tittade på Frihetsgudinnan. Vi tänkte ta en tur med Staten Island Ferry också och se på Manhattan från Staten Island, men det var så disigt att vi insåg att vi inte skulle se någonting ändå, så vi bestämde oss för att strunta i det.

Istället åkte vi upp till Chinatown och köpte lite öl och sen hittade vi en parkbänk där vi åt medhavda bullar och drack upp ölen.

Även middagen intogs i Chinatown på en liten kinesrestaurang. Det var lätt den godaste kinamaten jag har ätit i hela mitt liv! Det var helt klart värt besväret med att ta sig dit i ösregn och höga klackar.


På vägen hem stannade vi på Times Square och gick på Hard Rock Café och drack öl. Det var ett väldigt trevligt ställe med lagom hög volym på musiken och trevlig atmosfär. Plus att jag fick se Elvis gitarr från 1957. Jag älskar Elvis!


Nu är jag sådär gräsligt trött igen. Jag funderade ett tag på om jag och Björn skulle dra iväg ut och festa lite, men vi är så trötta och har så ont i fötterna att det bara inte går!

Vi tar bilderna imorgon.

Natti!

xoxox


Kommentarer
Postat av: Sarisen

Bilder NU :D:D:D:D:D

2009-05-02 @ 16:45:37
Postat av: Johan

Mkt öl asså?! :D

Mat o öl.. ja e avis!!!!!!

2009-05-02 @ 19:12:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0