Sönderstressad

Jag är verkligen stressad just nu. Jag stressar över alla möjliga konstiga saker som att jag inte har tid att måla, aldrig orkar träna, inte har lust att laga mat, att jag sover för lite och att jag aldrig har tid att bara vara ensam hemma och göra ingenting.

Jag hoppas att jag får lite tid att varva ner till helgen när jag ska åka till Mora och träffa familjen, men jag har en känsla av att det kommer att bli en massa stress då också, massor med människor att träffa och en massa ärenden att uträtta.

 

Jag tycker inte att jag borde vara så stressad som jag känner mig, jag har ju kul när jag jobbar och underbara människor att umgås med, både på jobbet och på fritiden. Jag har det hur bra som helst, men jag kan inte slappna av.

 

Idag har jag jobbat 04.30-10.00 och efter det bjöd Erik på lunch hemma hos honom. Efter maten kom han på den briljanta idén att vi skulle göra en äppelpaj, vilket vi också gjorde. Gud så gott det var! Jag hade helt glömt hur fantastiskt gott det är med äppelpaj.

När jag kom hem försökte jag sova middag, men jag lyckades inte somna trots att jag är totalt utsliten. Jag slumrade väl till några gånger, men jag sov inte ordentligt.

 

Ikväll ska jag hem till Tonje och sitta barnvakt åt hennes söta dotter Rose-Caroline. Hon är verkligen fantastiskt söt och det ska bli mysigt. Det ska bli riktigt skönt att få vara helt ensam efter att hon somnat också. Jag ska nog ta med en bok och bara sitta i tystheten och läsa.

 

Min söta Em inspirerar i alla fall till ett hälsosammare liv. Hon är så bra på allt som har med träning att göra och får min träningslust att komma tillbaka. Jag känner att jag måste komma igång med min träning igen och få ur mig lite stress. Det där med Vasaloppet har ju också blivit ett stort dåligt samvete. Nu är det redan slutet av oktober och jag har inte tränat på snart två månader. Det kanske är ett orimligt mål att åka Tjejvasan och det kanske är därför det går så dåligt med träningen… Vi får se hur det går, jag ska försöka igen, men jag ska inte lägga ännu mer press på mig, utan snarare träna för att stressa ner.




Jag kom direkt från jobbet och bakade paj i uniform

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

xoxox

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0