action på flygplasen

Här händer det en jävla massa! Jag har börjat praktisera på incheckningen nu och det är verkligen jättekul och timmarna bara flyger förbi. Det är fortfarande ganska snurrigt med allting man ska komma ihåg, kolla om det är övervikt, ta betalt för extra bagage, ta betalt för eventuella vapen, se till att det eventuella vapnet är riktigt packat, kolla pass, kolla visum, samtidigt som man ska komma ihåg alla koder på datorn för incheckning, platsbyten, boardingkort och bagtagar. Det är inte alls så lätt som det ser ut!

Igår fick vi prova ut uniformer och jag längtar verkligen tills jag får börja jobba i den. Det känns helt oseriöst att sitta på incheck i vanliga kläder.

Idag har vi varit nere i PMZ och packat väskor från bagagebandet i bagagevagnarna som kör ut till flygen. Jag fick åka med trucken ut till flyget också. Gud vad kul jag har på jobbet!

Nu fattas bara en egen lägenhet, sen är nog livet så bra det kan bli.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0