Omstart

Idag har jag jobbat för första gången på tre veckor. Det kändes nästan overkligt att vara tillbaka – och inte på ett bra sätt! Dessutom är mina ögon fortfarande helt konstiga efter den nedrans ögoninflammationen jag drog på mig på Bali (som resulterade i min tredje penicillinkur för i år), vilket ytterligare förstärkte overklighetskänslan.

 

Jag skulle försöka vara lite hälsosam nu också, efter två veckors horisontalläge i solstol och allt för hög alkoholkonsumtion, så jag bestämde mig för att springa en sväng idag på förmiddagen. Gissa om jag blev förbannad när jag kom ut genom dörren och upptäckte att det snöade! Hallå! Det är den 28:e april, då ska det fan inte snöa!! Jag sprang i alla fall en liten runda och hoppas nu på att slippa bli helt invalid av träningsvärk.

 

Igår firade jag min tjugosjätte födelsedag. Det var inte speciellt kul. Jag bakade en tårta som blev den sämsta jag gjort i hela mitt liv och satt ensam större delen av dagen. Amanda tittade in en sväng för att se på mina semesterfoton vilket var mycket trevligt och sen gick hon och jag på grillfest hos lite annat folk från incheck, men jag var så trött att jag gav upp ganska tidigt.

 

Min dygnsrytm är fortfarande helt störd, men jag tänkte att jag kanske skulle kunna vända tillbaka det om jag höll mig vaken länge igår kväll, men icke… Klockan 06.10 imorse var jag klarvaken och kunde inte göra annat än att gå upp. Vi får se om det går bättre inatt. Jag ska snart skriva mer om Bali också, men först måste jag äta lite.
 
 
 
xoxox
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0