Fösta December

Vi är fortfarande kvar i Gumeracha, den lilla byn utanför Adelaide. Det är kallt och mulet och de förbannade körsbären vill aldrig mogna. Jag har jobbat en dag med körsbärssortering, förmodligen det mest värdelösa jobb jag har haft i hela mitt liv. Vi stod en hel dag vid ett löpande band och sorterade körsbär. Bra körsbär fick åka vidare, dåliga körsbär kastades i den röda lådan och andrahandskörsbär kastades i den blå lådan. Det var fruktansvärt kallt och stressigt. Vi får se om jag får komma tillbaka dit när fler bär har mognat och det är mer jobb, men gubben som äger stället är väldigt konstig och alla kallar honom för skitstövel och eftersom jag frös så är det inte säkert att jag får komma tillbaka mer. Vi har sökt lite andra jobb också, bland annat på en julgransplantering, så jag hoppas på att vi får komma dit och jobba lite. De verkar vara mycket trevligare än gubben med körsbären.

Får vi inget jobb drar vi nog vidare ganska snart.

 

Det är fortfarande grått och trist väder med regn till och från. Idag är det den 1 december och officiellt första dagen på sommaren. Perth verkar vara enda stället i Australien som faktiskt har sommarväder just nu, överallt annars är det regn.

 

Här är några foton från Gumeracha och Adelaide Hills
 
 

 
 
 
 
 

 
 

 
 
 

 
 
 
xoxox
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0