Julafton

Idag är det julafton och jag vaknade i bilen i centrala Melbourne till strålande solsken.
Efter att ha bränt tungan på billigt seven-elevenkaffe sitter jag på biblioteket och konstaterar att jag är otroligt lyckligt lottad.
Jag har inte bara världens bästa familj, jag har även världens bästa vänner, jag har sol på julafton, jag mår bra och hela Melbourne har startat julrean.
Älskade Lilleboror har skickat mig en julklapp. I år fick jag en lista på saker jag skulle ha fått i julklapp om jag hade varit hemma.
Här är hela listan:
*En jättefin bil
*En lite mindre fin bil
*Ett par superfina skor
*En liten kattunge
*En katt i medelåldern
*En supergammal katt
*En hund kanske? nej... det hade du inte fått, för jag gillar inte hundar lika mycket som katter.
*En biljett till en tillställning, bio eller festival möjligtvis?
*En dekoration av något estetiskt slag. Mycket snygg! (såklart)
*Snöskoter
*Sandaler (inte samma sak som skor)
*Starkvinsglögg med konjak
*Helsvart känning
*Batterier till din nya I-pod
*En I-pod att ha batterier i?
*En livsprenumeration på Fantomen!
*Nya asballa glasögon
*Get out of Jail Free Card
*England
*Ett år på spa
*Butler for life
*30 kr till valfri glass vid varmt väder
*White christmas
*En skattkarta på julmorgonen (nu är det skitet i blå skåpet)
*Ännu ett datasnille till pojkvän?

Nu ska jag gå ut och julshoppa lite fina julkläder till mig själv och sen ska jag laga julmat tillsammans med Erik, Pete, Rickard, Lisa och Elin. Eller julmat och julmat... Köttbullar blir det. Och hemmagjorda chicken nuggets, coleslaw, pannkakor och fransk potatissallad.
God Jul på er allihop!
 
 
 

 
 
 

 
xoxox
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0