Vägen hem

Hej, jag heter Frida och jag är fruktansvärt hemkär. Jag älskar att åka bort och sen älskar jag verkligen att komma hem.

Dessutom har jag tröttnat på Australien nu. Eller inte direkt på landet, men på att allt är så förbannat dyrt. Jag tycker inte om att känna att jag aldrig har råd med saker och att jag alltid oroar mig för att pengarna ska ta slut, så nu ska jag åka hem. Landvägen.

Okej, det kanske inte blir landvägen hela vägen, eftersom Australien ligger mitt ute i vattnet, men så mycket det går vill jag ta mig landvägen hem. Fast först en sväng till Nya Guinea, eftersom det är så himla nära och jag alltid drömt om att åka dit.

Efter Nya Guinea blir det nog Kuala Lumpur och därifrån är det bara att börja jobba sig uppåt, genom Malaysia, Thailand, Laos, Vietnam och in i Kina. Genom Kina vidare norrut och ut i Ryssland. Där ska jag åka Transsibiriska Järnvägen till Moskva och vidare därifrån till St Petersburg. Där kan man nog åka båt till Sverige.

Nu ska jag bara kolla upp visum och vaccinationer. Det kanske är bra att kolla upp hur bra kollektivtrafiken fungerar i de här länderna också. Men det kan väl inte vara så svårt? Eller är jag naiv nu igen? Stackars mamma, nu får hon väl en hjärtattack på mig igen.

Och Kina, varför i hela friden ska jag dit? Jag vill egentligen inte dit, jag är lite rädd för det och jag har mest hört konstiga saker om det landet, men om jag klarar det så har jag verkligen överträffat mig själv. Dessutom måste jag göra det om jag ska ta mig upp till Ryssland.

Alternativet är att ta sig hem genom arabländerna och det är jag ännu mindre sugen på, faktiskt.

Ja, håll i hatten, det här kan bli spännande.
 
 
xoxox
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0