Fantastiska liv!

Ojoj, nu har det inte bloggats på allt för länge!! Så vad har jag haft för mig de senaste dagarna då? Ja, en hel del kan jag säga – och det är just därför jag varit ganska frånvarande från bloggen. Jag jobbar fortfarande som en dåre och det blir många tidiga pass. I fredags jobbade jag 04.15-13.15 och när jag kom hem var jag helt slut i huvudet, så jag satte mig ner med papper och pennor och ritade hela eftermiddagen. Gud så skönt det var!! Jag har typ inte ritat sen jag flyttade till Norge och jag hade tappat ganska mycket teknik, men det var ändå underbart.





Efter det blev det några timmars sömn och sen mer jobb. På lördagen efter jobbet åkte jag till Lillebror och byggde Ikeamöbler. Vi hade hysteriskt kul där på golvet i röran bland skruvar och plankor och jag skrattade så jag fick helt ont i magen. Ikea is the shit!

Efter besöket hos Björn åkte jag hem och sov i två timmar och sen var det fest hos Ida, så det vara bara att byta om och hälla upp ett glas vin.

 
 

Marcus, Caroline, jag och Erik

 

 

 

Idolbild på mig och Erik

 

 

 

Ida, Ida och Veronica 

 

 

 

Erik har aldrig varit nöjdare...

Nikolina, Erik och Ida

 

 


 

Jag och Espen

 

 

 



 
Jag gick och lade mig ungefär en timme innan klockan skulle ringa och hann aldrig somna innan den ringde, så det var bara att gå upp och jobba vidare.

Hela söndagen spenderade jag på Dat och Dot- incheckningen och där händer verkligen inte mycket, så jag satt mest och läste hela tiden. Det är ju helt fantastiskt att man kan sitta i nio timmar med en god bok och få betalt!

På söndag eftermiddag var jag helt förstörd av trötthet, men åkte ändå hem till Erik för lite kaffe och skvaller. Vi kom på idén att vi skulle åka ut till flygplatsen igen för att titta lite på flygplan, så det gjorde vi. Erik kokade kaffe och så klädde vi på oss jättemycket kläder och åkte ut på plane spotting. Herregud så kallt det var! Men med kaffe och trevligt sällskap gjorde det inte så mycket och jag kände mig oerhört lycklig och insåg än en gång att livet verkligen är helt fantastiskt.

 

 

Erik ute vid flygplatsen, kallt så in i helvete!

 

 

 

Istället för att följa min ursprungliga plan att åka hem och sova efter vår utflykt åkte vi hem och kollade på film och när första filmen var slut tittade vi på en till. Det hela slutade med att jag var vaken i 28 timmar i sträck innan jag äntligen landade i min underbara säng.

 

Måndagen spenderades på dagis och den kvällen somnade jag faktiskt i skaplig tid för att på tisdagen återigen gå upp strax efter klockan fyra på morgonen och gå till jobbet. På tisdagen hade jag ett så kallat split-pass, vilket innebär att man jobbar X antal timmar, sen har man en lite längre rast och sen jobbar man vidare. Första passet jag hade var på fem timmar, sen hade jag paus i tre timmar (precis lagom att hinna hem och laga god lunch, ta en kopp kaffe och hasta tillbaka till flygplatsen) och sen jobbade jag ytterligare åtta timmar. Jag kan lugnt säga att jag har varit piggare än jag var efter det, men jag gick ändå inte och lade mig, nejdå, det var ju beer call, så alla kompisar skulle ut och festa. Jaja, det var bara att åka hem och byta om till partykläder och dra på fest. Som tur var gick de andra ut ganska snart och då åkte jag hem och sov, men klockan han ändå bli runt två innan jag somnade.


 
 

 

Just nu är jag omänskligt trött och håller på att somna där jag sitter, men jag mår ändå väldigt bra och njuter av tanken på att få vara helt ledig under morgondagen. Fantastiskt! Då ska jag nog gå ner på leksaksaffären och se om jag hittar en pulka eller en madrass, sen ska jag ut och åka!

 
xoxox
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0