Själavård (100312)

Det är riktig själavård att besöka mormor och morfar. Även fast jag förbannade min dåliga idé att ge mig ut och köra på okända vägar mitt i mörkret när jag satt där i bilen och var rädd för mina egna fantasifoster känner jag nu att det var en av de bästa idéer jag haft på mycket länge.

När jag kom fram stängde jag av telefonen och sen fick jag lite mat och ett glas vin och det var precis vad jag behövde.

Det blev en tidig kväll och jag somnade så fort jag lade huvudet på kudden.

 

Idag vaknade jag strax efter halv nio och började dagen med frukost framför tv:n med mormor. Morfar hade börjat sin dag redan vid fem och när jag fått lite mat i magen och kläder på kroppen tog jag min kamera och gick ner till honom där han satt och fiskade på älven.

Jag tittade på isen för att se om han fått nån fisk och skrattade lite åt honom när jag såg två små abborrar som låg där och tänkte att det var ganska skralt efter fem timmars fiskande. Sen vred jag lite på huvudet och såg ytterligare två abborrar och åtta gäddor.

Jag gjorde ett tappert försök att själv dra upp ett par abborrar, men utan vidare framgång, så vi bestämde oss för att flytta oss lite närmare land för att fiska betesfisk (dvs. mört). Det var en mycket bra idé och det nappade precis hela tiden. Jag hann inte mer än släppa ner kroken innan jag fått napp och så fortsatte det en lång stund. Det var faktiskt jättekul, trots att det bara var mört jag fick upp. Det är alltid roligare att få napp än att inte få det!

 

När vi kom hem fick vi lite lunch och sen blev vi så trötta att vi bestämde oss för att sova lite middag. Jag och mormor gick ut och satte oss i varsin solstol och vilade i en halvtimme innan solen gick i moln och det blev kallt.

 

På kvällen åt vi färsk abborre med pressad potatis och det var så fantastiskt gott att jag aldrig ville att det skulle ta slut. Sen var det bara att börja rensa gäddorna morfar dragit upp. Jag vet inte riktigt vad det är, men fisk har alltid fascinerat mig och jag har alltid gillat att se på när morfar rensar fisk, så jag tog kameran och följde med honom ut i garaget. Hans garage har för övrigt också alltid fascinerat mig. Det är en sån där plats där man kan hitta precis vad som helst i en salig röra samtidigt som det luktar härligt av ved, fisk och gamla verktyg.

  
 


 
 

 
 

 
 
 
xoxox 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0